ההיסטוריה של צרפת – האוצרות החבויים של צרפת

האוצרות החבויים בהיסטוריה של צרפת

צרפת היא מדינה של אוצרות. האוצרות בה חבויים בכל פינה, בערים הגדולות או בכפרים הקטנים, במרכזי הערים או בטבע. זוהי מדינה רוויה בהיסטוריה עשירה במיוחד ואי לכך גם באוצרות היסטוריים ובאתרים מעניינים ביותר כמו גם בתמונות נוף מדהימות, בעמקים נסתרים, נהרות ונופים מדהימים. גשרים עתיקים, בתים, כנסיות, מוניומנטים שונים ועוד ועוד.

בצרפת כפרים רבים עתיקים מתקופת ימי הביניים ואף לפניה.
מרבית הריכוז והאוצרות המפורסמים ביותר מרוכזים בפאריס הבירה. אולם, במחוזות השונים ברחבי צרפת יש אלפי אתרים נוספים מצפון המדינה לדרומה. להלן מספר אוצרות כאלו:

היסטוריה של צרפת – צפון צרפת

קתדרלות גותיות עצומות

במאות ה – 11 וה – 12 החלו לבנות בצרפת, באנגליה ובערים רבות ברחבי צרפת קתדרלות בסגנון ייחודי – הסגנון הגותי והערים התחרו ביניהן מי תבנה את הכנסייה הגדולה ביותר ויפה ביותר בסגנון החדש. הכנסייה הבולטת בסגנון זה היא כמובן כנסיית נוטרדאם שבפאריס. היום, ניתן לראות בערים ועיירות שונות בצפון צרפת כנסיות גותיות רבות. גדולות ומיוחדות במינן.

ביצורים צבאיים

מהמאה ה- 16 ועד המאה ה – 20 צרפת היתה מעורבת ללא הרף בעימותים צבאיים שונים ובפלישות של צבאות זרים לשטחה, בעיקר בחלקה הצפון מזרחי. כתוצאה מכך ניתן היום לראות ביצורים צבאיים מפוארים במזרח המדינה – בעיקר במחוז אלזס ולוריין.

כנסיות ומבצרים מימי הביניים

בימי הביניים מלכי צרפת והדוכסים הרבים שהיו בה, כמו הדוכס מנורמנדי, מבורגונדי ואחרים, בנו מבצרים גדולים ומאסיביים כדי לבסס את שלטונם הפאודלי ולהפגין את כוחם. ניתן למצוא שרידים רבים מימי הביניים בכל רחבי צרפת אבלבעיקר בצפונה. המפורסמים ביותר מצויים בעמק הלואר, בבריטני ובנורמנדי.

היסטורייה של צרפת – מרכז צרפת

הארמונות של עמק הלואר

כ- 150 ק"מ דרומית מערבית לפאריס נמצא עמק הלואר. עמק זה עשיר בארמונות מפוארים מתקופת הרנסנס ויש בו שטחי יערות נרחבים, אזורי צייד אריסטוקרטים ועוד. בתחילת המאה ה 14, מלכים, נסיכים ואנשי אצולה בנו טירות מפוארות ביותר ששימשו כביתם ולארוח חברים ואורחים אחרים. הטירות המפורסמות ביותר הן הם טירת שאמבור, אזאי ועוד אבל יש עשרות טירות שניתן לבקר בהן, קטנות וגדולות וחלקן עדיין משמשות למגורים למשפחות עשירות במיוחד….

הארמונות והעיירות של בורגונדי

בורגונדי מציעה מספר מרוכז ואיכותי של אתרים היסטורים הכוללים מספר רב של ארמונות אבל גם עיירות היסטוריות וכמה מהכנסיות העתיקות ביותר בצרפת כמו כנסיית סנט פילברט בטורנוס או הקתדרלה באוטון.

היסטורייה של צרפת – דרום צרפת

כנסיות רומנטיות באוברן

אוברן הוא מחוז נוסף בצרפת המכיל ארכיטקטורה רבה מימי הביניים ועבודות אמנות שנעשו בעשרות כנסיות. רבות מהן עדיין קיימות. מהכנסיה של סנט מישל מהמאה העשירית ועד לבזיליקות הרומנטיות בערים אחרות במחוז. יש באוברן מספר אינסופי של כפרים קטנים עתיקים ומיוחדים ובהם מקומות היסטורים רבים מתקופת ימי הביניים.

דרום מערב צרפת – מערות פרה היסטוריות בדורדון

מערות וציורי מערות יש במחוז דורדון. במספר מקומות ניתן לצפות בשחזורים מדויקים של המערות המקוריות. במקומות אחרים נניתן לראות את המערות המקוריות ובחלקן אף ניתן לבקר.

במאות ה 13 וה 14, המישורים של דרום מערב צרפת היו נקודת נתורפה של צרפת. האזור היה מועד למתקפות לא רק על ידי המורים מספרד אלא  גם מאזורים שהיו תחת שלטון אנגליה. הן הצרפתים והן האנגלים בנו רשתות של עיירות קטנות וכפרים ורבים מהם קיימים עד היום. בכל עיירה כזו נמצאים בניינים עתיקים במיוחד.

פרובאנס

באזור הידוע היום כפרובאנס היה בתקופה הרומית פרובינציה השייכת לאימפריה הרומית. הרומאים נשארו באזור מספר מאות. זמן מספיק כדי להותיר את חותמם באתרים היסטוריים.

מקומות היסטוריים נוספים ומפורסמים מאד קיימים בכל צרפת ובעיקר בפאריס. כמו למשל הסאקרה קר, גני ורסאי וארמון ורסאי שסמוך לפאריס, מוזיאון הלובר, מגדל אייפל ועוד ועודף

בנוסף, יש בצרפת עיירות רבות מתקופת ימי הביניים ואתרי מורשת דתיים וקהילות המצויות על חופי ים ציוריים ועד לעיירות מפוארות הנמצאות בהרים או לרגלי ההרים…צרפת מלאה בכפרים ועיירות ציוריות ועתיקות יומין בעלות אופי ייחודי.

צרפת רוויה באתרים ובאוצרות וכל שנותר הוא רק לחקור ולבקר בהם! עם טיולים מאורגנים לצרפת מבית רימון טיולים כל זאת כלול ועוד.

צור קשר

מלא פרטים ונחזור אליכם בהקדם