אהבה סיציליאנית
8
7
מאי
SCL |
סיציליה
  • טיסות ישירות טיסות ישירות
  • חצי פנסיון חצי פנסיון

אהבה סיציליאנית

כתבו עליה משוררים גדולים מהומרוס ועד וירגיליוס, סיציליה היפהפייה מפתה הרפתקנים עוד משחר ההיסטוריה, ממוקמת בצורה מושלמת בלב הים התיכון "ארץ הקיקלופים" זכתה להערכה על ידי תרבויות עתיקות רבות – הפיניקים, הקרתגים, הרומאים והיוונים – שעצמותיהם קבורות כאן.

סיציליה אמנם נמצאת באיטליה אבל זהו אזור אוטונומי. סיציליה היא האי הגדול ביותר בים התיכון(מעט גדולה יותר ממדינת ישראל) ובדיוק כמו כל שאר האזורים באיטליה, יש לה תרבות, אמונות ואורחות חיים משלה.

נוטו, אגריג'נטו, "דרך המלח", אריצ'ה, מונריאלה, פלרמו, קורליאונה, צ'פאלו, הר הגעש אטנה, טאורמינה, קטניה, סירקוזה, חצי האי אורטיג'ה

לכתבה מרתקת על סיציליה לחצו כאן

צור איתנו קשר לגבי הטיול

כמו כן, אתה מוזמן ליצור קשר עם נציגי השירות
שלנו בטלפון: 03-5260011

מסלול הטיול

  • 1

    תל אביב-קטניה, נוטו, מודיקה

    נפגש בנתב"ג ונטוס לקטניה, אשר לחופה המזרחי של סיציליה. עם הגיענו נצא דרומה אל העיר נוטו, המהווה מוזיאון פתוח לאמנות הבארוק מהמאה ה-17. העיר נחרבה ברעידת אדמה ב-1693 ושוקמה מחדש. לעיר יש קסם מיוחד; בתים אציליים הבנויים אבן טוף, רחובות מרוצפי אבן, כנסיות וארמונות, מרפסות בתים עם מעקות ברזל. בתום הסיור העברה למודיקה, ארוחת ערב.

  • 2

    הוילה הרומאית, עמק המקדשים, אגריג'נטו

    ניסע למרכז סיציליה לביקור בווילה הרומאית המפוארת בקאזלה שליד העיירה פיאצה ארמרינה. בווילה נמצא אחד האוספים הגדולים והמרשימים בעולם של פסיפסים. נמשיך לעוד ביקור מרתק – עמק המקדשים, אתר ארכיאולוגי זה מהווה עדות לתפארתה של התרבות היוונית והשפעתה ברחבי הים התיכון. נתפעל ממקדש קונקורדיה, הבנוי על רכס גבוה כסימן היכר מהעבר למלחים שחזרו הביתה מהפלגה ארוכה. העברה למלון באזור אגריג'נטו, ארוחת ערב.

  • 3

    טעימות גבינת ריקוטה ויין מרסלה, דרך המלח, אריצ'ה, פלרמו

    לאחר ארוחת הבוקר ניסע מערבה דרך אזור החקלאי, נעצור במפעל גבינות לשם טעימת גבינת ריקוטה טרייה. נמשיך לעיר הנמל מרסלה בעלת עבר היסטורי עוד מימי הפיניקים. שם העיר מקורו בערבית מרסה אללה – נמל האלהים. נראה את בית השער – פורטה גריבלדי, נעבור כיכר הרפובליקה ונצפה לים. נבקר באחד מהיקבים באזור לטעימת יין מרסלה המפורסם. כטוב לבנו ביין נמשיך צפונה בדרך המלח שבטרפאני. כאן מיוצר מלח בדרך המסורתית. טחנות הרוח, אגני המלח העתיקים וערמות המלח שנערמו וכוסו בקפידה, מספקים נוף ייחודי באמת. דרך פתלתלה תוביל אותנו במעלה צוק לאריצ'ה – עיירת מבצר ברום של כ-750 מטר. לעתים ערפילים המכונים "נשיקות ונוס" יורדים על הצוק ממנו נשקף נוף מרהיב. כל העיירה הקטנה והציורית מרוצפת באופן הרמוני באותו הדפוס. אריצ׳ה הינה יצרנית מרציפן ברמה עולמית המוצע בכל אחת מהקונדיטוריות. העברה למלון באזור פלרמו, ארוחת ערב.

  • 4

    מונריאלה, פלרמו, תיאטרון הבובות "אופרה דיי פופי"

    על גבעה בפאתי פלרמו מתנשאת מונריאלה. זוהי עיירה רבת חן, שבסמטאותיה הצרות חנויות קרמיקה רבות. נבקר בקתדרלה אותה מעטרים פסיפסים באיכות נדירה. נחזור לפלרמו – בירת סיציליה. מטרופולין שוקק עשיר באתרי תרבות והיסטוריה. נראה את ארמון הנורמנים המשמש כיום מקום מושבו של הפרלמנט הסיציליאני. סגנון הארמון הערבי-נורמני-ביזנטי מהווה דוגמא לשילוב התרבויות. נתרשם מהקתדרלה המרשימה, נפקוד את פונטנה פרטוריה המכונה "מזרקת הבושה". נעבור בכיכר ארבע הפינות ונהלך בשוק ויצ'וּרְיָה התוסס – הקסבה של פלרמו והמורשת לתקופת שלטון הערבים. בדוכני הרחוב ובבתי הקפה מציעים את הארנצ'יני- כדורי ריזוטו, ואת הקנולי – המסמל שפע ופריון, וכן מנה מפתיעה של לחמנית גלידה.נכנס ל"אופרה דיי פופי"- תיאטרון הבובות הסיציליאני ונצפה במופע של מריונטות המציג סיפורים מהעבר, בד"כ על נושאים של כבוד ואבירות. מסורת בידור עממית זו מוכרת מאמצע המאה ה-19, אם כי לה שורשים קודמים יותר. זוהי אמנות ייחודית לסיציליה ובשנת 2011, הוכרזה ע"י אונסק"ו כחלק ממורשת האנושות. חזרה למלון, ארוחת ערב.

  • 5

    קורליאונה, צ'פאלו, קטניה

    עם בוקר ניסע לעיירה ההררית קורליאונה. היא שנתנה את שמה לגיבור הספר והסרט "הסנדק" שהביא לרושם השגוי שסיציליה היא רק מאפיה, או קוזה נוסטרה בסיציליאנית. העיירה מנסה להיפטר מהשם הרע שדבק בה. נעבור בפיאצה פלקונה א בורסלינו, שנבנתה לזכר שני שופטים ששילמו בחייהם על חקירת משפחות שליטי המאפיה המקומית. נמשיך לעיר צ'פאלו השוכנת בנוף שובה לב בין הים לצוק סלע נישא, ובה חוף ים, נמל דייגים מסורתי ומרינה מודרנית, סמטאות ציוריות, חנויות קטנות מעוצבות, גלריות, בתי קפה ומסעדות. ברחובה המרכזי נתרשם מהמכבסה העתיקה מימי הביניים השוכנת במבנה משופץ והיא זכר לעבר וסמל לחיי היומיום הסיציליאניים. העברה למלון באזור קטניה, ארוחת ערב.

  • 6

    קטניה, סירקוזה, חצי האי אורטיג'ה

    קטניה, העיר השנייה בגודלה בסיציליה נוסדה במאה ה-8 לפני הספירה. העיר שוכנת בין הים להר הגעש אטנה. במהלך ההיסטוריה נפגעה מהתפרצות ההר הפעיל אך תמיד הצליחה להשתקם. נעבור בכיכר הדואומו הגדולה של קתדרלת סנט אגטה, לצידה מזרקת הפיל המוזרה – סמלה המפתיע של העיר. נראה את בית העירייה, נבקר בלה פסקריה – שוק דגים צבעוני וסואן. נמשיך לסירקוזה, עירו הולדתו של המתמטיקאי הגאון ארכימדס. נצא לסיור בפארק הארכיאולוגי ניאפוליס. נתמקד ב"אוזנו של דיוניסוס" – צורת האפרכסת של המערה יוצרת אקוסטיקה מופלאה. נבקר בתיאטרון היווני העצום, וכן באמפי-תיאטרון הרומי. נצא בשייט במהלכו נצפה על מערות ים טבעיות מצפון לעיר, עד הגיענו לחלקה העתיק של סירקוזה- חצי האי אורטיג'ה. כאן ניתן להתרשם ממפגש תרבויות במגוון סגנונות אדריכלות ואמנות. נראה בין היתר את מעיין ארטוזה, הכיכר הקטנה ואת פסלו של ארכימדס. חזרה למלון, ארוחת ערב.

  • 7

    קטניה, הר הגעש אטנה, טאורמינה

    הבוקר נעפיל עד לגובה 1800 מטר להר הגעש אטנה ונתרשם מנוף דמוי כוכב מאדים של המכתשים. המדרון הדרומי של ההר מחורץ על מנת לנתב את זרימת הלבה. נרד מההר וניסע לעיירה המקסימה טאורמינה. נטייל דרך הרחוב הראשי, בכיכר הקתדרלה, פיאצה דל דואומו, ממנה נגיע לרובע היהודי לשעבר בו נבחין במגיני דוד על בניין העירייה. נשאיר זמן לשוטט בנחת ולספוג את אווירת הנופש הרגועה בין הסמטאות הציוריות ובתי הקפה הנעימים למראה. חזרה למלון, ארוחת ערב.

  • 8

    קטניה-ת"א

    עם בוקר, העברה לנמל התעופה וטיסה חזרה ארצה.

תאריכי יציאה קרובים

SCL - אהבה סיציליאנית

יציאה חזרה מדריך סטטוס הערות הורד מסלול הזמן טיול
20/05/2024 27/05/2024 דרור דקל
19/06/2024 26/06/2024 מדריך רימון
03/07/2024 10/07/2024 מדריך רימון
10/07/2024 17/07/2024 אלי לסרי
17/07/2024 24/07/2024 דרור דקל
29/09/2024 06/10/2024 מדריך רימון
16/10/2024 23/10/2024 מדריך רימון

לתשומת לבכם:

– מסלול עדכני יתקבל בעת הרישום ו/או לפני יציאת הטיול.

– הטיול יתקיים בהתאם להנחיות רשויות הבריאות בישראל ובמדינת היעד.

באחריות הנוסע לרכוש פוליסת ביטוח נסיעות, בריאות ומטען הכוללת כיסוי במקרה של ביטול או קורונה.

– ייתכנו שינויים בסדר הביקורים והלינות.

– בתקופת תערוכות, ירידים, אירועים מיוחדים וכנסים בערים השונות, תיתכן לינה מחוץ לעיר ו/או בעיר סמוכה, תוך שמירה על ביצוע מלא של תכנית הטיול הכלולה במחיר.

– בהתאם ללוח זמני הטיסות, ימי ושעות הפתיחה והסגירה של האתרים במהלך המסלול, ייתכנו שינויים (גם לאחר יציאת הקבוצה מהארץ) בסדר הביקורים וייתכנו גם ויתורים על חלק

   מאתרי הביקורים, כל זאת תוך מתן ביקורים חלופיים.

– מומלץ לעיין בעמודי התנאים והמידע הכללי.

הערות ומידע כללי

מידע כללי

  • טיסות בחברת ישראייר, ת"א-קטניה-ת"א
  • בתי מלון – אכסון בבתי מלון דרגה ראשונה (4 כוכבים) בחדרים ממוזגים
  • כלכלה – חצי פנסיון
  • סיורים, ביקורים ודמי כניסה לאתרים, בהתאם לתוכנית הטיול המפורטת
  • מדריך ישראלי מצוות המדריכים המנוסה של רימון
  • מדריך מקומי דובר אנגלית בהתאם לנדרש
  • טיפים לנותני השירותים השונים (למעט סבלות)
  • אוטובוס תיירים נוח וממוזג צמוד לקבוצה

מה עושה את ההבדל

  • נוטו פנינת הבארוק
  • פיאצה ארמרינה הווילה הרומאית בקזלה
  • אגריג'נטו עמק המקדשים
  • מרסלה טעימות ריקוטה וטעימות יין
  • טרפאני "דרך המלח"
  • אריצ'ה עיירת המרציפן
  • מונריאלה הקתדרלה המרהיבה
  • פלרמו מזרקת הבושה, כיכר ארבע הפינות, שוק ויצ'וריה, מופע מריונטות בתיאטרון הבובות "אופרה דיי פופי"
  • קורליאונה – סיור בעקבות המאפיה
  • צ'פאלו המכבסה העתיקה
  • הר הגעש אטנה
  • טאורמינה העיירה הציורית
  • קטניה מזרקת הפיל, שוק הדגים לה פסקריה
  • סירקוזה הפארק הארכיאולוגי, שייט לחצי האי אורטיג'ה

רשימת בתי מלון

בתי המלון* הבאים או דומים להם יעמדו לרשות המטיילים

 

עיר מס' לילות מלון
 

מודיקה/רגוזה

 

1

 

MODICA BOUTIQUE HOTEL (4*)

https://www.modicaboutiquehotel.it/

MEDITERRANEO PALACE (4*)

https://mediterraneopalace-ragusa.h-rez.com/

אגריג'נטו 1 HOTEL DELLA VALLE (4*)

https://www.hoteldellavalle.ag.it/index.php/it/

HOTEL KORE (4*)

https://www.hotelkore.it/en/

פלרמו 2 HOTEL CLUB SARACEN (4*)

https://www.saracenhotelpalermo.com/

HOTEL PRESIDENT (4*)

https://www.presidenthotelpalermo.it/en/

קטניה 3 GRAND ALBERO MAUGERI (4*)

https://www.grandealbergomaugeri.com/en/index

HOTEL SANTA TECLA (4*)

https://www.hotelsantatecla.it/en/index.html

*רשימה זו אינה מהווה התחייבות למלון מסוים.

 *רשימת בתי מלון מעודכנת תימסר לנוסעים לפני היציאה לטיול.

מעוניינים לצאת לטיול?

צרו איתנו קשר

כמו כן, אתה מוזמן ליצור קשר עם נציגי השירות
שלנו בטלפון: 03-5260011

הצטרף לטיול

מלא פרטים ונחזור אליכם בהקדם

צור קשר

מלא פרטים ונחזור אליכם בהקדם