כל מה שצריך לדעת על הוואנה

עצמו את העיניים לרגע קל ודמיינו שאתם שם… בהוואנה הקסומה.
הגלים מתנפצים אל חוף הים, זוג צעיר מטייל בחשכה באיזו סמטה צרה, קולות נגינת גיטרה ושירה הרמונית בקצב תופים, עבודות אמנות ייחודיות על הקירות, בחור צעיר ויפה נשען על מכונית ישנה משנות ה-60, ריח דיזל ואפטר שיייב  באוויר ותמונתו של צ'ה גווארה נשקפת מכל מקום כמעט, משלטים, מקירות, מחולצות…
אף אחד לא יכול היה להמציא את הוואנה! זוהי עיר מיוחדת, מלאה בניגודים הבולטים לעין ולמרות הזנחתה בחמישים השנים האחרונות – היא עדיין יפהפיה, מקורית ומיוחדת במינה.

קשה לנחש איך כל זה קורה אבל הוואנה, בירתה של קובה המונה למעלה מ 2 מיליון תושבים היא עיר קסומה המשמשת כמרכז החיים של תושבי קובה מבחינות רבות. יתכן ומה שקסום הוא ההיסטוריה הניבטת מכל פינה, התחושה כאילו הזמן עצר מלכת אי שם בשנות החמישים של המאה הקודמת, האנשים הנחמדים והאדיבים, האמנות הנשקפת מהקירות והמוסיקה השמחה בכל מקום.

אנחנו ממליצים לא לחפש תשובות –  אלא פשוט ליהנות! הגיעו להוואנה עם ראש פתוח והכינו את עצמכם לפיתוי ארוך ואיטי…שבסופו אתם תתאהבו בעיר, בתושבים, באמנות ובמוסיקה.

הוואנה היא גם העיר הגדולה ביותר באיים הקאריביים ויש בה את הנמל הגדול ביותר וכמובן מבני ממשל מרכזיים ועוד אבל – מה שבעיקר יש בהוואנה הוא אותנטיות בשילוב מלא קסם של עבר והווה, עם שאריות מהעבר העשיר והמפואר בדמות מבנים קולוניאליים רבים, שחלקם עדיין מפוארים וחלקם כבר מתפוררים ומולם הווה שלעיתים מוזנח ועלוב.

כל זה יוצר תמהיל מיוחד של עבר והווה המקנה לעיר את המראה הנוכחי שלה.
בהוואנה תזכו לראות את האנשים האותנטיים ביותר, לטייל ברחובות קובניים אמיתיים, לבקר במוזיאונים רבים ומעניינים, באתרים היסטוריים חשובים, לאכול במסעדות טובות,  לנסוע במכוניות עתיקות השמורות היטב ולהרגיש כאילו אתם "חיים בסרט"…

כמובן שחיי הלילה של הוואנה מיוחדים במינם אף הם ושמחת החיים של תושבי העיר תדבק בכל מי שמבקר בה.
בכל ערב תוכלו לבלות ולספוג את המוסיקה המקומית במופעים רבים, בתיאטרון ובקולנוע.
בקובה מבקרים מעל מיליון תיירים בשנה המבקרים בכל חלקיה.

תוכלו לשוטט ברחובות העיר הצבעוניים והציוריים או במוזיאונים הרבים הפזורים ברחבי העיר כמו מוזיאון המהפכה המפורסם, בכיכר המהפכה, ברובע הסיני או באחת מהמסעדות האיכותיות – ויש כאלה. תוכלו גם לבקר להנאתכם במפעל סיגרים אותנטי מהוותיקים והמפורסמים שבעיר. ולחזות בתהליך המיוחד של גלגול וייצור סיגרים אמיתיים.

העיר העתיקה של הוואנה הוכרזה כאתר מורשת עולמית על ידי אונסק"ו וזהו גם המקום המרכזי אליו נוהרים התיירים המבקרים בה.

בעיר העתיקה תוכלו לראות את כל שתואר לעיל ואף יותר מכך ובין היתר תראו כמה מהמבנים הארכיטקטוניים היפים ביותר בעיר, מבנים צבעוניים ויפים ולצידם נמכרת עבודת יד ייחודית על ידי תושבי העיר. בביקור בעיר תבקרו גם בטיילת מאלקון לאורך חופו של הים ותראו את הגלים המתנפצים.

אורך הטיילת הוא 7 ק"מ ושם תפגשו גם כן את תושבי העיר השמחים והעליזים. הטיילת פעילה ותוססת בכל שעות היממה ואין לנו ספק שתיסחפו לתוך השמחה והחוויה המקורית והקסומה כל כך בהוואנה.

צור קשר

מלא פרטים ונחזור אליכם בהקדם