טיול מאורגן למשפחות – פלאי אמריקה – אתרים נבחרים

מפלי הניאגרה:

מפלי הניאגרה הם שני מפלים גדולים ביותר המצויים בנהר הניאגרה. נהר זה הוא למעשה הגבול בין מדינת ניו יורק בארה"ב למחוז אונטריו אשר בקנדה.

ניתן לבקר במפלים האדירים הללו משני צידי הגבול. במפלים האמריקאים זורמים רק כעשרה אחוז מכלל המים במפלים. גובהם: 55 מטרים ורוחבם 330 מטרים. מימין למפלים האמריקנים יש מפל קטן יותר שהופרד מהמפלים האמריקנים ע"י כוחות הטבע ושמו: מפל ההינומה, Bridal Veil Fall בין שני החלקים של המפלים האמריקנים מפריד אי העיזים Goat Island.

המפלים הקנדים נקראים מפלי הפרסה והם ממוקמים בצידו הקנדי של הגבול. גובהם 52 מטרים ורוחבו 750 מטרים. המים זורמים בהם בעוצמה אדירה והם המפלים המרשימים יותר. העומק הממוצע של המים בתחתית המפלים הוא 52 מטרים. מהמפלים המים זורמים במורד נהר ניאגרה, נשפכים לאגם אונטריו, משם לאורך נהר St. Lawrence ולבסוף לאוקינוס האטלנטי.  הפרש הגבהים בין אגם ארי (שהוא האגם הקרוב ביותר למפלים) לאגם אונטריו אליו נשפכים המפלים הוא 99 מטרים, כאשר כמחצית מהבדלי הגובה נגרם ע"י המפלים עצמם.

 

נקודת התצפית הטובה ביותר על המפלים מהצד האמריקאי היא מגדל "פרוספקט פויינט" Prospect Point. מעין בליטת סלע שמעליה מגדל המתנשא לגובה 85 מטרים מעל המפלים. מראש המגדל תצפית מרהיבה על כל המפלים והוא פתוח כל ימות השנה. מהמגדל יורדות מעליות אל הערוץ לגובה המים, אל מעגן ספינות המעבורת "עלמת הערפל" – בהן מצד לשוט הן מהצד האמריקאי והן מהצד הקנדי.

אי העיזים נמצא בין שני המפלים. אפשר להגיע אליו ברכבות קטנות או בהליכה רגלית על גשר. מעליות מוליכות אל מערת הרוחות Cave of the Wind. מקבלים לפני הכניסה למערה כובע ומעיל פלסטיק ומגפיים מיוחדות ונכנסים דרך מנהרות תת קרקעיות אל המפלים. המנהרות מובילות אל מישורי התצפית, שם רואים ומרגישים את המפלים העצומים ורואים את הקשת הססגונית הנוצרת. ניתן להגיע גם אל מאחורי הקלעים של מסך המים.

הצד הקנדי הוא הצד המרשים יותר ולכן, מומלץ מאד לחצות את הגבול ולעבור לצד הקנדי. כאן ניתן לראות את המפלים מכל זווית ומכל כיוון: ממגדלי תצפית, ממערות בתחתית המפל, מסירות, מרכבל ומראש המפלים. חוויה מיוחדת במינה היא לראות את המפלים מוארים בלילה באורות צבעוניים היוצרים מראה מרשים במיוחד.

סירות "עלמת הערפל" הן אטרקציה מיוחדת במינה שאסור לפספס. הסירות יוצאות מדי 15 דקות משני צדי הנהר. שעות הפעילות שלהן משתנות בהתאם לעונה ומשך ההפלגה כחצי שעה. בעלייה לסירה מקבלים מעיל גשם ארוך, מכיוון שההפלגה היא חוויה מרטיבה למדי. הסירה מפליגה לבסיס המפל האמריקאי ומפל הפרסה הקנדי.

אגמי האצבעות:

אגמי האצבעות Finger Lakes הם למעשה שורה של 11 אגמים צרים וארוכים הנמתחים מצפון לדרום במדינת ניו יורק. האגמים נוצרו כתוצאה מהפשרתם ונסיגתם של הקרחונים לאחר עידן הקרח. אגם קיוגה הוא האגם הארוך ביותר. סביב האגמים קיימות אטרקציות תיירותיות רבות כמו – העיר איתקה, אשר מדרום לעיר נמצאים מפלי חלב החמאה , (Buttermilk Falls) הממוקמים בכניסה לשמורת טבע ממנה ניתן לצאת למספר רב של מסלולי הליכה. אוניברסיטת קורנל Cornell University המפורסמת נמצאת באיתקה . לאוניברסיטה קמפוס יפה ומרשים ובמרכזו מפלים מדהימים. זהו יעד תיירותי פופולארי ביותר. אטרקציה תיירותית נוספת באזור היא ווטקינס גלן – פארק מרשים ביותר בו שורה של 19 מפלים זורמים בהפרשי גבהים. יש בו גם מסלול הליכה לאורך 2 ק"מ.

הרשי:

הרשי היא עיר השוקולד. העיר הוקמה בעקבות מפעל השוקולד הידוע המצתוי בה ולמעשה כל העיר סובבת סביב המפעל והשוקולד שבו. אפילו פנסי הרחוב הם בצורתן של ה"נשיקות" המפורסמות של הרשי וריח השוקולד נישא כל העת באויר. עולם הרשי – הוא מתחם ענק ובו פעילויות, מייצגים וחנות שוקולד ומזכרות המנציחים את המפעל והטעם. הסיור הוא חינם אך בסוף הסיור המתבצע בקרוניות, מגיעים אל חנות ענק של ממתקי הרשי. עבור הילדים הקטנים הקימו שלוחת אריזה של נשיקות הרשי שבסופה ניתן לרכוש את הקופסה ולקבל תעודת עובד. סמוך להרשי וורלד נמצא גם פארק שעשועים ענק עם רכבות הרים.

אזור האיימיש:

העיר לנקסטר היא העיר אשר בסביבתה נמצא מוקד ההתיישבות של האיימיש – Pennsylvania Dutch Country. זהו אזור חקלאי פורה מאד הזוכה לטיפול מסור על ידי בני האיימיש. זוהי למעשה כת ייחודית בעלת חוקים נוקשים וחוסר פתיחות מוחלט לקידמה. רוב יישובי הכת מצויים מדרום ללנקסטר. בחלק מהישובים כמו: Bird In Hand  ניתן לסייר במרכבה. במהלך הסיור מקבלים הסברים על ההיסטוריה, אורח החיים, החינוך, הנישואים ועוד.  ממש ליד טיולי הכרכרות נמצא The Amish Experience Theater בו ניתן לראות מיצג מולטי מדיה המציג את ההתלבטות של נער האיימיש הצריך לבחור בין חיי האיימיש לחיים המודרניים. בקהילת האיימיש יש לנערים אפשרות בחירה בגיל 17-16 בין חיי האיימיש לחיים בחוץ. באותו מתחם נמצא בית חווה איימיש (The Amish Country Homstead) –  בית לדוגמה ובו רהיטים וציוד המשקפים את סגנון חייהם של בני האיימיש. אין ספק שביקור במקום מחזיר את המבקרים במנהרת הזמן לאחור וגורם להרהורים בדבר המודרניזציה ואורח חיינו.

וושינגטון:

עיר הבירה של ארצות הברית הוקמה ב- 1790. היא נקראת על שמו של נשיאה הראשון של ארצות הברית, ג'ורג' וושינגטון, וצמד האותיות DC מייצג את המחוז השיפוטי בו היא נמצאת (District of Columbia).

העיר מצויה על גדות נהר הפוטומאק, ומתגוררים בה כ-600 אלף תושבים; אך במהלך שבוע העבודה עולה אוכלוסייתה על מיליון תושבים, המגיעים אליה מהפרברים שמסביבה לעבודה.

וושינגטון היא מרכזן של שלוש רשויות הממשל הפדרלי של ארצות הברית: הרשות המחוקקת (הקפיטול), הרשות המבצעת (הבית הלבן), והרשות השופטת (בית המשפט העליון של ארצות הברית) כמו גם מוזיאונים ומונומנטים לאומיים רבים.

 

וושינגטון די. סי. מארחת כ-172 שגרירויות זרות, וכמו כן גם את הבנק העולמי, קרן המטבע הבינלאומית, מטה FBI, ומטה נאס"א ועוד. לאורך ה"מול" – השדרה המרכזית בעיר ניתן לראות את מרבית האטרקציות התיירותיות של העיר כמו: גבעת הקפיטול Capitol Hill , הקפיטול United States Capitol  – מקום מושב בית הנבחרים האמריקני, בו מתכנסים הסנאט (Senate) והקונגרס (Congress). את בניין הקפיטול ניתן לראות כמעט מכל נקודה בעיר. ספריית הקונגרס The Congress Library, הגן הבוטני Botanical Gardens המקסים, המוזיאון הלאומי לתעופה וחלל  National Air and Space Museum  שהוא למעשה הגדול מבין המוזיאונים הסמית'סונים והמרתק שבהם.

 

קיימים עוד מוזיאונים רבים במקום כמו – הגלריה הלאומית לאומנות  National Gallery of Art המרשימה ובה האוספים המובחרים ביותר של האומנות המערבית מכל התקופות. כמובן שניתן לצפות ואף לבקר בבית הלבן The White House שהוא ככל הנראה הבית ההיסטורי ביותר בארצות-הברית. זהו מקום המושב הרשמי של ראש המדינה מאז שנת 1800. במלחמת האזרחים נשרף הבית חלקית, וכדי להעלים את עובדת השריפה, סיידו אותו, ומאז הוא נקרא "הבית הלבן".

ניתן ליהנות מתצפית יפה עליו מכיכר לאפאייט. תוכלו גם לראות את האליפסה The Ellipse
במשטח דשא זה של כ-150 דונם נמצא תמרור ה"אפס" אשר ממנו נמדדים המרחקים בוושינגטון; ניתן לטייל לאורך המול עד מצבת הזיכרון ללינקולן  Lincoln Memorial:
בניין עמודים משיש לבן הנראה כמו היכל יווני. האולם הפנימי המרווח עם הפסל הענק של לינקולן היושב. ולעבור בדרך את יד וושינגטון Washington Monument  – אובליסק ענק שגובהו מעל 190 מטר עשוי שיש ושחם.

אורלנדו והפארקים:

שום טיול לארה"ב כמשפחה אינו מושלם ללא ביקור באורלנדו והפארקים. אורלנדו (Orlando) היא בירת מחוז אורנג' בפלורידה שבארצות הברית. העיר היא יעד תיירות פופולארי ביותר והיא העיר המתאימה ביותר לבילוי משפחתי בארה"ב. למעשה, אין עוד מקום בעולם המציע שפע כה רב של אפשרויות בידור ובילוי למשפחה. נקודת המפנה בהתפתחות התיירות לאורלנדו התרחשה בשנת 1971 בעקבות פתיחתו של "דיסניוורלד", Disneyworld, ומעיירה שקטה התפתחה אורלנדו בקצב מסחרר למוקד תיירות עולמי. כיום מצויים באזור מיטב הפארקים של דיסני ופארקיםן אחרים וכן מוקדי בילוי וקניות רבים.

ניו יורק:

ניו יורק היא ה- עיר בארצות הברית. היא משמשת כבירת העסקים, הבידור והפרסום. היא העיר הגדולה ביותר בארה"ב ואחת הערים הגדולות ביותר בעולם. העיר ניו יורק ממוקמת בדרום מזרח מדינת ניו יורק ומורכבת מחמישה רבעים. רבות משכונות העיר ומאתריה ידועים  בכל העולם. טיול בארה"ב ללא ביקור בניו יורק אינו מושלם. כל אחד מבני המשפחה, בכל גיל יתרשם ויתפעם מגודל העיר ורבגוניותה, מהמולתה, מגובה הבניינים וממגוון אתרי הבילוי שבה.  אף אחד אינו נשאר אדיש לעיר תוססת ומלאת חיים זו.

צור קשר

מלא פרטים ונחזור אליכם בהקדם