אתרים נבחרים בטיול מאורגן למשפחות: פארקים וקניונים באמריקה

לוס אנג'לס:

לוס אנג'לס ידועה כעיר הזוהר והסרטים, על שכונותיה המפוארות ותעשיית הקולנוע המפורסמת. אבל… יש עוד כל כך הרבה מה לראות בה: החל ממוזיאונים מעניינים ועד שווקים מגוונים. בשדרת הכוכבים בהוליווד ניתן לחזות ב 2400 הכוכבים המוטבעים על המדרכות עם שמותיהם של מיטב הכוכבים, כוכבי עבר וכוכבי הווה.

 

אם תתכננו טיול לארה"ב ותבקרו במסגרתו בלוס אנג'לס, תוכלו לצעוד בהיכל התהילה ולהצטלם בפתחו של התיאטרון הסיני בו מטביעים הכוכבים את כפות ידיהם ורגליהם ברצפת הבטון. השלט המפורסם המתנוסס מעל העיר HOLLYWOOD.

השלט נמצא במקומו כבר משנת 1923 והפך לסימלה של העיר ושל תעשיית הקולנוע המפורסמת.

 

לוס אנג'לס היא גם ביתם של שוקי איכרים רבים מספור ויש בהם כל העולה על דעתכם, החל ממוצרי מזון  כמו פירות וירקות, ועד לסידורי פרחים, אוכל בשפע ובעצם מה לא? הבחירה הטובה ביותר היא ב Original Farmers Market. השוק ההיסטורי, שהוא למעשה אחד מהשווקים הוותיקים וכולל מעל 70 דוכנים, חנויות ובתי קפה ממגוון רחב של סוגים.

דרך 17 המייל:

אחת האטרקציות המפורסמות לאורך כביש מספר אחת היא הדרך הפרטית הידועה בשמה דרך 17 המייל. זוהי דרך נוף בקרבת העיר כרמל. הכביש מקיף חלק מחצי האי, ולאורך הדרך רואים חופים, גלים אדירים, מגרש גולף ובתים מפוארים.

סן פרנסיסקו:

סן פרנסיסקו היא אחת הערים היפות, המפורסמות והקוסמופוליטיות ביותר בארצות הברית. העיר שוכנת במפרץ סן פרנסיסקו. קיימות בעיר אפשרויות רבות לבילוי והנאה ואטרקציות רבות לתייר המבקר כמו: פארקים מדהימים, חופי ים יפים ורציפים על חוף הים מלאים בפעילות, מסעדות ובילויים. גשר "שער הזהב" – Golden Gate המפורסם הוא גולת הכותרת של העיר וניתן לחצות אותו בהליכה או באמצעות רכיבה על אופניים, וכמובן ברכב.

 

הנוף מהגשר מרהיב, השמש קורנת על הגשר הכתום והמראה מלבב. הביקור והרכיבה על הגשר יכולים מסתיימים בעיירת האמנות סוליסיטו המצויה בצידו השני של מפרץ סן פרנסיסיקו. 

 

בעיירה שפע בתי קפה ואפשרויות תצפית על קו הנוף של סן פרנסיסקו. רציף 39 הוא המקום בו רבים מטיילים בו לאורך הרציף, מופעי רחוב נחמדים ומרכזי בידור לילדים ולמבוגרים. ניתן גם לראות מקרוב את כלבי הים המפורסמים הרואים ברציף זה את ביתם. צפויה לכם הנאה מרובה מההמולה, מהנוף המרהיב של המפרץ ושל האי אלקטרז ומקו הנוף של כל העיר הנשקף במבט עליה. ברציף 39 נמצא גם האקווריום הגדול המציע מגוון של חיות ים (מעל 20,000 סוגים) כולל כרישים, חתולי ים וכוכבי ים.

לאס וגאס:

לאס וגאס היא היעד המושלם לבריחה מהמציאות.. העיר בה תוכלו לראות את אלוויס בהופעה (חיקוי כמובן), כלה נישאת בכנסיה נישואי בזק, את מגדל אייפל אשר בפאריס ואת העיר ונציה אשר באיטליה כולם נמצאים כאן בוגאס! וכמובן…. בתי מלון גדולים ומפוארים ביותר, מופעים מרהיבים של מיטב האמנים וכמובן – הימורים. בשנים האחרונות שינתה לאס וגאס את פניה והיא הופכת ליעד לבילוי לכל המשפחה ולכן משפחות רבות עם ילדים מבקרות בעיר ומוצאות את אפשרויות הבילוי המתאימות לכולם.  לזמן אין כל משמעות בעיר הזו והיא פועלת למעשה 24 שעות ביממה 7 ימים בשבוע. מסעדות לרוב, מופעים מרתקים ומימוש של כל התשוקות…כמעט.

הפארקים – ציון, ברייס וגרנד קניון:

ציון פארק:

לכו בשבילים בהם הלך האדם הקדמון והחלוצים באמריקה.. הסתכלו על צוקי אבן החול הגבוהים הצבועים בצבעי השמנת, הורוד והאדום על רקע השמיים הכחולים. צאו לטיול בשבילי ההליכה הרבים בין צוקי הקניוםן הגבוהים או המטפסים על המצוקים הגבוהים. בפארק ציון יש שפע ייחודי של בעלי חיים וצמחים אותם תראו במהלך הביקור המרתק במקום.

ברייס קניון:

אין עוד מקום הדומה לברייס קניון! הנוף הייחודי, עמודי האבן האדומים, השילןוב בין אדום הסלעים, כחול השמיים וירוק העצים משאיר אותנו פעורי פה. המקום הוא גן עדן לחובבי הצילום ומאפשר למבקרים בו הזדמנות להציץ לטבע הבריאה. פשוט יפה.

גרנד קניון:

הגרנד קניון מציף את החושים וגורם לכל המבקרים בו להישאר פעורי פה לנוכח הנוף המדהים והאפשרות שהוא נותן לנו להציץ אל מעבה כדור הארץ ואל השכבות הגאולוגיות הרבות. המקום מעורר ההשראה מאפשר לנו נקודות תצפית רבות כמו גם אפשרויות לרדת אל הקניון לטיול קצר או ארוך ואפילו לשוט בנהר הקולרדו החוצה אותו. ניתן לעבור מנקודת תצפית אחת לשניה באמצעות שאטל חינמי העובר בין הנקודות. גם התרבות האינדיאנית זוכה לחשיפה בביקור במקום, למרות שיותר לצד המסחרי באמצעות ממכר מזכרות אינדיאניות.

אורלנדו:

אורלנדו היא בירת מחוז אורנג' בפלורידה שבארצות הברית. העיר מהווה יעד תיירות פופולארי ביותר והיא העיר המתאימה ביותר לבילוי משפחתי בארה"ב. אין עוד מקום בעולם המציע שפע כה רב של אפשרויות בידור ובילוי למשפחה. נקודת המפנה בהתפתחות התיירות לאורלנדו התרחשה בשנת 1971 בעקבות פתיחתו של "דיסניוורלד", Disneyworld, ומעיירה שקטה התפתחה אורלנדו בקצב מסחרר למוקד תיירות עולמי. שלל הפארקים של דיסני, עולם הים, יוניברסל סטודיוס ואטרקציות נוספות, בנוסף לאפשרויות בילוי וקניות הופכות את אורלנדו כאטרקציה תיירותית מדהימה.

מפלי הניאגרה:

מפלי הניאגרה הם שני מפלים גדולים ביותר המצויים בנהר הניאגרה. נהר זה הוא למעשה הגבול בין מדינת ניו יורק בארה"ב למחוז אונטריו אשר בקנדה.

 

ניתן לבקר במפלים האדירים הללו משני צידי הגבול. במפלים האמריקאים זורמים רק כעשרה אחוז מכלל המים במפלים. גובהם: 55 מטרים ורוחבם 330 מטרים. מימין למפלים האמריקנים יש מפל קטן יותר שהופרד מהמפלים האמריקנים ע"י כוחות הטבע ושמו: מפל ההינומה, Bridal Veil Fall  בין שני החלקים של המפלים האמריקנים מפריד אי העיזים  Goat Island.

 

המפלים הקנדים נקראים מפלי הפרסה והם ממוקמים בצידו הקנדי של הגבול. גובהם 52 מטרים ורוחבו 750 מטרים. המים זורמים בהם בעוצמה אדירה והם המפלים המרשימים יותר. העומק הממוצע של המים בתחתית המפלים הוא 52 מטרים. מהמפלים המים זורמים במורד נהר ניאגרה, נשפכים לאגם אונטריו, משם לאורך נהר St. Lawrence ולבסוף לאוקיינוס האטלנטי.

נקודת התצפית הטובה ביותר על המפלים מהצד האמריקאי היא מגדל "פרוספקט פויינט" Prospect Point. מעין בליטת סלע שמעליה מגדל המתנשא לגובה 85 מטרים מעל המפלים. 

 

מראש המגדל תצפית מרהיבה על כל המפלים והוא פתוח כל ימות השנה. מהמגדל יורדות מעליות אל הערוץ לגובה המים, אל מעגן ספינות המעבורת "עלמת הערפל" – בהן מצד לשוט הן מהצד האמריקאי והן מהצד הקנדי.

 

אי העיזים נמצא בין שני המפלים. אפשר להגיע אליו ברכבות קטנות או בהליכה רגלית על גשר. מעליות מוליכות אל מערת הרוחות Cave of the Wind. מקבלים לפני הכניסה למערה כובע ומעיל פלסטיק ומגפיים מיוחדות ונכנסים דרך מנהרות תת קרקעיות אל המפלים. המנהרות מובילות אל מישורי התצפית, שם רואים ומרגישים את המפלים העצומים ורואים את הקשת הססגונית הנוצרת. ניתן להגיע גם אל מאחורי הקלעים של מסך המים.

 

הצד הקנדי הוא הצד המרשים יותר ולכן, מומלץ מאד לחצות את הגבול ולעבור לצד הקנדי. כאן ניתן לראות את המפלים מכל זווית ומכל כיוון: ממגדלי תצפית, ממערות בתחתית המפל, מסירות, מרכבל ומראש המפלים. חוויה מיוחדת במינה היא לראות את המפלים מוארים בלילה באורות צבעוניים היוצרים מראה מרשים במיוחד.

 

סירות "עלמת הערפל" הן אטרקציה מיוחדת במינה שאסור לפספס. הסירות יוצאות מדי 15 דקות משני צדי הנהר. שעות הפעילות שלהן משתנות בהתאם לעונה ומשך ההפלגה כחצי שעה. בעלייה לסירה מקבלים מעיל גשם ארוך, מכיוון שההפלגה היא חוויה מרטיבה למדי. הסירה מפליגה לבסיס המפל האמריקאי ומפל הפרסה הקנדי.

טורונטו:

טורונטו היפהפיה אשר בקנדה! עיר קסומה עם שפע של הצעות לבילוי כמו: גן החיות של טורונטו – זהו אחד מגני-החיות הגדולים בעולם, עם נציגות מרשימה לעולם החי. מגדל ה:  CN-  זהו האייקון הידוע ביותר בקו הנוף של העיר והאתר הראשי ברשימת אטרקציות מרכזיות בטורונטו . מעבר לזה, הוא גם אטרקציה תיירותית ראשונה במעלה: אין עוד הרבה מקומות בטורונטו בגובה 553 מטרים מהם תוכלו לזכות בנופים מרהיבים של העיר (בעצם, אין עוד בכלל מקום כזה).

 

ה- PATH היא למעשה טורונטו תחתית, עיר שלמה שנבנתה מתחת לאדמה בכדי לאפשר לתושבים לעבור את החורף המקפיא בשלום. מדובר בלא פחות מ-27 ק"מ (!) של חנויות, מרכזי בידור ושירותים שונים, מהם ניתן לצאת ישירות לבניינים חשובים בעיר. בביקורכם בעיר תוכלו להגיע גם ל איי טורונטו:  האיים נחשבים לאחד הפארקים הגדולים והאהובים ביותר בטורונטו עם גנים יפהפיים, מים מכל עבר ונקודת תצפית מצוינת להשקיף לעבר קו הרקיע של טורונטו. 

 

הפארק מחולק לשלושה אזורים: האי המרכזי, האי וורדס (Wards) ונקודת הנלנס (Hanlan’s Point), וישנן מעבורות לכל אחד מהם.

הרשי:

הרשי היא עיר השוקולד. העיר הוקמה בעקבות מפעל השוקולד הידוע המצוי בה ולמעשה כל העיר סובבת סביב המפעל והשוקולד שבו. אפילו פנסי הרחוב הם בצורתן של ה"נשיקות" המפורסמות של הרשי וריח השוקולד נישא כל העת באוויר. עולם הרשי – הוא מתחם ענק ובו פעילויות, מייצגים וחנות שוקולד ומזכרות המנציחים את המפעל והטעם. הסיור הוא חינם אך בסוף הסיור המתבצע בקרוניות, מגיעים אל חנות ענק של ממתקי הרשי. עבור הילדים הקטנים הקימו שלוחת אריזה של נשיקות הרשי שבסופה ניתן לרכוש את הקופסה ולקבל תעודת עובד. סמוך להרשי וורלד נמצא גם פארק שעשועים ענק עם רכבות הרים.

אזור האיימיש:

העיר לנקסטר היא העיר אשר בסביבתה נמצא מוקד ההתיישבות של האיימיש – Pennsylvania Dutch Country. זהו אזור חקלאי פורה מאד הזוכה לטיפול מסור על ידי בני האיימיש. זוהי למעשה כת ייחודית בעלת חוקים נוקשים וחוסר פתיחות מוחלט לקידמה.

 

רוב יישובי הכת מצויים מדרום ללנקסטר. בחלק מהישובים כמו: Bird In Hand  ניתן לסייר במרכבה. במהלך הסיור מקבלים הסברים על ההיסטוריה, אורח החיים, החינוך, הנישואים ועוד.  ממש ליד טיולי הכרכרות נמצא  Experience Theater  The Amish  בו ניתן לראות מיצג מולטי מדיה המציג את ההתלבטות של נער האיימיש הצריך לבחור בין חיי האיימיש לחיים המודרניים. 

 

בקהילת האיימיש יש לנערים אפשרות בחירה בגיל 17-16 בין חיי האיימיש לחיים בחוץ. באותו מתחם נמצא בית חווה איימיש (The Amish Country Homstead) –  בית לדוגמה ובו רהיטים וציוד המשקפים את סגנון חייהם של בני האיימיש. אין ספק שביקור במקום מחזיר את המבקרים במנהרת הזמן לאחור וגורם להרהורים בדבר המודרניזציה ואורח חיינו.

וושינגטון:

עיר הבירה של ארצות הברית הוקמה ב- 1790. היא נקראת על שמו של נשיאה הראשון של ארצות הברית, ג'ורג' וושינגטון, וצמד האותיות DC מייצג את המחוז השיפוטי בו היא נמצאת (District of Columbia). וושינגטון היא מרכזן של שלוש רשויות הממשל הפדרלי של ארצות הברית: הרשות המחוקקת (הקפיטול), הרשות המבצעת (הבית הלבן), והרשות השופטת (בית המשפט העליון של ארצות הברית) כמו גם מוזיאונים ומונומנטים לאומיים רבים. לאורך ה"מול" – השדרה המרכזית בעיר ניתן לראות את מרבית האטרקציות התיירותיות של העיר כמו: גבעת הקפיטול Capitol Hill , הקפיטול United States Capitol  – מקום מושב בית הנבחרים האמריקני, בו מתכנסים הסנאט (Senate) והקונגרס (Congress). ספריית הקונגרס The Congress Library, הגן הבוטני Botanical Gardens המקסים, המוזיאון הלאומי לתעופה וחלל  National Air and Space Museum  שהוא למעשה הגדול מבין המוזיאונים הסמית'סונים והמרתק שבהם.

 

קיימים עוד מוזיאונים רבים במקום כמו – הגלריה הלאומית לאומנות  National Gallery of Art המרשימה ובה האוספים המובחרים ביותר של האומנות המערבית מכל התקופות. כמובן שניתן לצפות ואף לבקר בבית הלבן The White House שהוא ככל הנראה הבית ההיסטורי ביותר בארצות-הברית. זהו מקום המושב הרשמי של ראש המדינה מאז שנת 1800. במלחמת האזרחים נשרף הבית חלקית, וכדי להעלים את עובדת השריפה, סיידו אותו, ומאז הוא נקרא "הבית הלבן".

ניתן ליהנות מתצפית יפה עליו מכיכר לאפאייט. תוכלו גם לראות את האליפסה The Ellipse

במשטח דשא זה של כ-150 דונם נמצא תמרור ה"אפס" אשר ממנו נמדדים המרחקים בוושינגטון; ניתן לטייל לאורך המול עד מצבת הזיכרון ללינקולן  Lincoln Memorial:
בניין עמודים משיש לבן הנראה כמו היכל יווני. האולם הפנימי המרווח עם הפסל הענק של לינקולן היושב. ולעבור בדרך את יד וושינגטון Washington Monument  – אובליסק ענק שגובהו מעל 190 מטר עשוי שיש ושחם.

ניו יורק:

ניו יורק היא ה- עיר בארצות הברית. היא משמשת כבירת העסקים, הבידור והפרסום. היא העיר הגדולה ביותר בארה"ב ואחת הערים הגדולות ביותר בעולם. העיר ניו יורק ממוקמת בדרום מזרח מדינת ניו יורק ומורכבת מחמישה רבעים. רבות משכונות העיר ומאתריה ידועים  בכל העולם. טיול בארה"ב ללא ביקור בניו יורק אינו מושלם. כל אחד מבני המשפחה, בכל גיל יתרשם ויתפעם מגודל העיר ורבגוניותה, מהמולתה, מגובה הבניינים וממגוון אתרי הבילוי שבה.  אף אחד אינו נשאר אדיש לעיר תוססת ומלאת חיים זו.

לפרטים נוספים התקשרו –
03-5260011

צור קשר

מלא פרטים ונחזור אליכם בהקדם