טבע פראי וממלכת המאיה
16-17
15
SJG |
קוסטה ריקה, גואטמלה
  • מלונות מובחרים מלונות מובחרים
  • 10 תשלומים 10 תשלומים
  • חצי פנסיון + 3 א. נוספות חצי פנסיון + 3 א. נוספות

טבע פראי וממלכת המאיה

המאיה וקוסטה ריקה

סן חוזה, הר הגעש פואס, מפלי לה פאז, הפארק הלאומי טורטוגרו, הר הגעש ארנל, שמורת מונטה ורדה, הפארק הלאומי מנואל אנטוניו, אנטיגואה, אגם אטיטלן, פנאחצ'ל, סן חואן, סנטיאגו אטיטלן, סן מרקוס, סן אנטוניו פאלופו, צ'יצ'יקסטננגו, פלורס, אגם פטן איצ'ה, טיקאל, גואטמלה סיטי

צור איתנו קשר לגבי הטיול

כמו כן, אתה מוזמן ליצור קשר עם נציגי השירות
שלנו בטלפון: 03-5260011

מסלול הטיול

  • 1

    תל אביב - סן חוזה

    נפגשים בנתב״ג, מוודאים שארזנו לבד ואחרי גיחה זריזה לדיוטי נטוס דרך מדריד לבירת קוסטה ריקה סן חוזה. הופ, העברה לבית המלון באזור. ואחרי מסע ארוך פלוס צ׳ק אין במקום – מגיעה לנו ארוחת ערב.

  • 2

    חוות קפה, הר הגעש פואס, מפלי לה פאז, סן חוזה

    אחרי שנלגום את הקפה בארוחת הבוקר, ניגש להתחקות על מקורותיו. אז יאללה, יוצאים לביקור במטעי הקפה בחוות דוקה שם נלמד על תהליך הייצור, קציר וקליית קפה. בהמשך נעפיל להר הגעש פואס ולשמורת הטבע הסובבת את לוע הר הגעש. אחרי ארוחת צהרים נמשיך לשטוף את העיניים במפלי לה פאז, הממוקמים בלב יער גשם. נצא למסלול קצר בפארק לעבר מפל מים מרהיב ונפקוד חוות פרפרים מרשימה. לעת ערב נשוב אל המלון באזור סן חוזה. ארוחת ערב תמתין לנו שם.

  • 3

    סן חוזה, הפארק הלאומי טורטוגרו

    עם שחר ניפרד לשלום מבית המלון בסן חוזה ונגיע לעיר הססגונית טורטוגרו. נעשה זאת דרך הפארק הלאומי בראוליו קאריו ועל הדרך נהנה מנופים וצמחיה מקומית טיפוסית. נעצור לארוחת בוקר בסגנון מקומי. לאחר מכן נצא לשייט דרך מטעי בננות ונופים טרופיים אל עבר בית המלון בו נשהה. אחרי ארוחת צהריים, נבקר במוזיאון לצבים ונשוטט בכפר הצבעוני טורטוגרו. לעת ערב, עם שובנו למלון ניתן יהיה זמן להתרענן בבריכה כדי לקבל תיאבון הולם לארוחת הערב.

  • 4

    טורטוגרו, ארנל, בילוי במעיינות חמים

    גם את היום הזה נתחיל השכם, עוד לפני ארוחת הבוקר (לישון זה לחלשים 🙂). נצא ל'מסע התעוררות׳ בשייט תעלות בפארק להתרשם כיצד החיות מקיצות משנת הלילה. נחזור לארוחת בוקר במלון ואחרי צק׳ אאוט נשים פעמינו אל מרכז קוסטה ריקה – בואכם לשפלה המרכזית שבמרכזה הר הגעש ארנל והעיירה לה פורטונה. נתקתק צ'ק אין, ננשנש ארוחת ערב ונצא לבילוי קסום במעיינות החמים באלדי בהם יחכו לנו 25 בריכות מים תרמיות השופעות מפלים, ציוץ ציפורים, וצלילי גן עדן שיעזרו לנו להתרגע לקראת לינת הלילה (ארוחת ערב תהיה במעיינות החמים באלדי).

     

  • 5

    הגשרים התלויים, בילוי חוויתי בפארק אומגות (קנופי), הר הגעש ארנל

    בוקר טוב! איך ישנתם??? – יום בלתי נשכח שכולו טבע מחכה לנו היום.  את הבוקר נפתח בטיול רגלי על גבי מערכת של גשרים תלויים מעל יער הגשם ומעל צמרות העצים ובתוך שמורת הטבע. במהלך הסיור נלך על 6 גשרים שונים המרכיבים את מערכת הגשרים של הפארק. אורכם של הגשרים נע בין 50 ל-180 מטרים וגובהם מעל הקרקע בין 15 ל-80 מטרים מה שיאפשר לנו מבט ממעוף הציפור על יער העננים, הר הגעש ארנל ומפרץ ניקוייה. הנוף עוצר נשימה.  נמשיך לעוד חווית אקסטרים ייחודית לקוסטה ריקה – "הקנופי"- ריחוף בין ומעל לצמרות העצים באמצעות אומגות ו"נדנדת טרזן". אחרי שנשאיר אבק לג׳וני וייסמילר ונסדיר את הנשימה, נמשיך אחה״צ לסיור רגלי בשמורה הסובבת את הר הגעש ארנל, הר געש פעיל אשר התפרץ לאחרונה בשנת 1968  ומהווה עלייה לרגל לחובבי הטבע. הטיול יאפשר  צפייה בבעלי חיים בסביבתם הטבעית וצמחיה אופיינית  לאזור. מה זה פה, ג׳ונגל?  אחרי יום מלא אדרנלין, חזרה למלון, ארוחת ערב.

  • 6

    שייט באגם ארנל, מונטה ורדה

    אחרי ארוחת בוקר וצ׳ק אאוט, נצא דרום מערבה לכיוון מונטה ורדה. הפעם חלק מהדרך יתבצע על גבי סירות. נצא לשייט קסום על פני אגם ארנל השלו, מה שיאפשר תצפית בזויות שונות על הר הגעש  המפורסם. בסיום השייט נעבור דרך העיירה ריו צ'יקיטו ומשם לעיירה מונטה ורדה. בא לכם משהו טעים?  אז היום נבקר במפעל לעיבוד קפה ומפעל לייצור שוקולד "דון חואן" . בחלק הראשון של הסיור נלמד על תהליך הכנת הקפה- משלב הזרע ועד לגימת כוס קפה. אחרי שלב הקפה נעבור לחלק  הכי מתוק של הסיור – השוקולד, נלמד על ההיסטוריה והמסורת של הכנת שוקולד מקומי ונתרשם מתהליך הכנתו ובסיומו מחכה לנו הפתעה מתוקה במיוחד. בקיצור יום מתוק. נקנח בארוחת ערב.

  • 7

    שמורת יער העננים במונטה ורדה, ספארי תנינים בנהר טרקולס, מנואל אנטוניו

    את החלק הראשון של יום הטיול נקדיש לביקור בשמורת יער העננים מונטה ורדה הקסומה – פיסת טבע מרהיבה אשר נמצאת במערכת אקולוגית הנקראת CLOUD FOREST ויערות הגשם באזור ניזונים מכמויות גשם גבוהות אשר מעשירות את הטבע ונותנות בסיס לאלפי זנים של צמחייה ובעלי חיים. את חלקה של הדרך דרומה אל עבר שמורת הטבע מנואל אנטוניו נעשה באמצעות שייט על נהר טרקולס על גבי סירת נהר במהלכה נוכל לצפות בתנינים החיים בנהר.  במהלך השייט נלמד להכיר את חיי התנינים במקומם הטבעי. בסיום "ספארי התנינים" נמשיך אל "מנואל אנטוניו" אחד הפארקים המפורסמים בקוסטה ריקה השוכן לחוף האוקיינוס השקט –  יער הפרוש בן חוף ים לבלבן, מי טורקיז וצבע ירוק של טבע. לעת ערב נגיע לבית המלון. הגעה למלון, ארוחת ערב.

  • 8

    הפארק הלאומי מנואל אנטוניו, שייט קטמרן

    אחרי ארוחת הבוקר נצא לטיול רגלי ציורי קצר בפארק הלאומי אשר מחבר בין יער גשם טרופי עבות ומרשים, לחופי ים לבנים עם מי טורקיז צלולים ונחשב אחד המקומות היפים בקוסטה ריקה.  בשמורה חיים למעלה מ 350 סוגים של בעלי חיים – קופי קפוצ'ין, קופי סנאי, איגואנות ענקיות, רקונים, חיות מים, ציפורים ופרפרים. אחה״צ נצא לשייט בסירת קטמרן כולל צלילה בסגנון חופשי במפרץ יפהפה ומבודד הידוע בשם PLAYA BIEZANS. אזהרת מסע: זהו טיול מדהים לאוהבי טבע שיודעים להנות מחוויה קסומה ומשקיעה עוצרת נשימה באוקיינוס ​​השקט. במהלך השייט נהנה מבריזת הים, משמש הקיץ של קוסטה ריקה, מגן העדן הטרופי הייחודי ואם יתמזל מזלנו אולי נצליח להבחין גם בדולפינים ולוויתני גבן.  ארוחת הערב תוגש במהלך השייט.

     

  • 9

    סן חוזה- גואטמלה סיטי, אנטיגואה

    אחרי ארוחת הבוקר וצ׳ק אאוט נחזור לסן חוזה ונצא לסיור בבירת קוסטה ריקה. נטעם בסיור מנפלאות התרבות וההיסטוריה העשירה של קוסטה ריקה – בכמה מוזיאונים ואתרים היסטוריים בעיר. נבקר בתיאטרון הלאומי, הידוע גם בשם "התכשיט של סן חוזה". נמשיך אל מוזיאון הזהב בו נלמד על חשיבות הזהב בתקופה הפרה קולומביאנית ובשוק המרכזי, שבו נוכל לרכוש דברי אומנות מקומיים. אחה״צ, נטוס לגואטמלה סיטי, משם העברה למלון בעיר אנטיגואה. ארוחת ערב.

  • 10

    אנטיגואה

    את היום נקדיש לסיור באנטיגואה השוכנת בעמק ההררי הרחב של פנצ'וי, דחוקה בין חרוטים של הרי הגעש אגואה, אקטננגו ופואגו. העיר נוסדה בשנת 1543 כבירה השלישית של גואטמלה  וכונתה סנטיאגו דה גואטמלה. לאחר רעידת האדמה החזקה שהתרחשה בשנת 1773, היה צורך להעביר את הבירה למקומה החדש בגואטמלה סיטי.  העיר הגיעה לשיאה עד אמצע המאה ה-18, כאשר תנופת בנייה חסרת תקדים שולשה ואוכלוסייתה גדלה לחמישים אלף איש. למרות רעידות האדמה שפקדו את העיר, היא כעין "מוזיאון פתוח" ופנינה ארכיטקטונית שבזכותה הוכתרה אנטיגונה שנת 1979 כאתר מורשת לאומית.

    נבקר במוזיאון קאזה סנטו דומינגו המציג מספר אוספים בולטים ומשמש כמוזיאון מהתקופה הפרה קולומביאנית, מוזיאון לעבודות ומלאכת יד, מוזיאון זכוכית, גלריה לאמנות קלאסית מתקופת המאיה ועוד. בהמשך היום נבקר בחוות אגוזי מקדמיה VALHALLA חווה משפחתית המוקדשת לתמיכה ולסיוע לקהילות ילידים מקומיות ולקידום שיטות חקלאות בנות קיימא. בתום הסיור נוכל לטעום כמה מהאגוזים הטעימים – אולי אפילו כאלו המצופים בשוקולד! חזרה למלון אחרי יום עמוס וגדוש חוויות היישר לארוחת ערב.

  • 11

    צ'יצ'יקסטננגו, אגם אטיטלן, פנאחצ'ל

    לאחר ארוחת הבוקר, נצא מהעיר אנטיגואה לעבר אגם אטיטלן. בדרך נעצור לביקור בכפר צ'יצ'יקסטננגו בעל רחובות צרים ועתיר גגות רעפים אדומים ובו נמצא שוק המאיה הצבעוני והגבוה ביותר במדינה.  בתום סיור קצר בכפר וזמן לקניות בשוק המקומי נמשיך לאגם אטיטלן השוכן בליבו של לוע הר געש. האגם נמצא בדרום מערב גואטמלה, בגובה של מעל 1500 מטר ונחשב לאגם העמוק ביותר במרכז אמריקה, מתוחם על ידי 3 הרי געש – סאן פדרו, אטיטלן וטולימן. סביב האגם מספר כפרים שתושביהם הינם שבטים, צאצאים של בני שבט המאיה. צ׳ק אין וארוחת ערב.

     

  • 12

    אגם אטיטלן

    היום כולו יוקדש לסיור בעיירות  סביב אגם אטיטלן.
    את הבוקר נפתח בשייט קצר אל עבר הכפר הציורי סן חואן  – אחד מ16 הכפרים הממוקמים סביב האגם. נבקר בגלריות מקומיות ובקואופרטיב של חקלאי קפה, ייצור שוקולד ובקואופרטיב של אורגים. משם נשוט לצידו השני של האגם אל עבר הכפר סנטיאגו אטיטלן הגדול ביותר ומונה מעל 30 אלף איש – רובם צאצאי שבט המאיה. האוכלוסייה המקומית מתפרנסת מדייג, חקלאות והכנת קאיוקוס (קאנו מקומיים). בעלי מלאכה המתמחים בצביעה, עבודות עץ ואריגה. סנטיאגו היא עיר הפולחן של  "מאשימון "– בובת עץ הנחשבת לבעלת כוחות מאגיים, אשר המקומיים המנהלים אורח חיים מסורתי סוגדים לו, נותנים לו לעשן או לשתות אלכוהול על מנת לקבל ברכה לחיים טובים . במהלך הסיור בעיירה נחלוף על פני בית העיירה המקומי, נבקר בכנסיה קתולית אשר משלבת את האמונה הדתית הנוצרית עם האמונה של בני שבט  המאיה. תחנתנו האחרונה תהיה בעיירה סן אנטוניו פאלופו. לעת ערב חזרה למלון, ארוחת ערב.

  • 13

    אגם אטיטלן, גואטמלה סיטי- פלורס

    אחרי ארוחת בוקר וצ׳ק אאוט נבקר בעיירה סן מרקוס, הממוקמת על החוף הצפוני של האגם ומשמשת כמרכז רוחני לכל חובבי המדיטציות ושיטות רפואה אלטרנטיביות. זהו מקום לעשות מדיטציה, לרענן את האנרגיה שלכם – אם אתם יודעים איך לנקות את ההילה שלכם. תושבי המאיה המקומיים מתגוררים גבוה בכפר, מופרדים מהזרים ההיפים. בעיירה מספר מרכזי מדיטציה, יוגה ועיסויים. זהו אחד המקומות היפים ביותר באגם. אחרי סיור קצר נעשה את דרכנו חזרה לגואטמלה סיטי  ומשם טיסה לפלורס, המשמשת כנקודת המוצא הקרובה ביותר לטיקאל – העיר העתיקה של תרבות המאיה.

  • 14

    טיקאל, שייט באגם פטן איצ'ה

    עם בוקר נצא לביקור בטיקאל- אתר המאיה הארכיאולוגי החשוב ביותר בגואטמלה. טיקאל נמצאת במרחק 64 ק"מ מפלורס, הבירה היפה של פטן, הממוקמת על אי באגם פטן איצ'ה. טיקאל פירושו "מקום שבו נשמעים קולות הרוחות", בהשוואה לערים אחרות מהתקופה הקלאסית זה נראה ענק – זהו היישוב הגדול ביותר של אמריקה הפרה-קולומביאנית. ששת המקדשים הפירמידליים עושים רושם חזק במיוחד, הנראים כמו גורדי שחקים אמיתיים על רקע מבנים אחרים מסוג זה. כיום הפארק הלאומי טיקאל משתרע על פני 575 קמ"ר ובשנת 1979 הוכרז כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו כמקור תרבותית וטבעי של האנושות. אחרי ארוחת צהרים נצא לשייט באגם PETEN ITZ’A במהלכו נהנה מנופים מדהימים של האי פלורס לעת שקיעה. במהלך השייט תעצור הסירה במרכז האגם ותתאפשר טבילה בחופי גן העדן של האגם היפה הזה. חזרה למלון, ארוחת הערב.

  • 15

    פלורס- גואטמלה סיטי, אנטיגואה

    אחרי ארוחת בוקר וצ׳ק אאוט, נטוס חזרה לגואטמלה סיטי. בדרכנו לאנטיגונה נעלה לתצפית על העיר אנטיגונה מ"גבעת הצלב" שבה "נטוע" צלב ששומר על העיר, המאפשר לנו לראות את העיר ממבט על דרך  הר הגעש AGUA הצופה גם הוא על העיר. בהמשך נבקר בבית המוזיקה קאזה קאחום המתעד ומשמר את תולדות המוסיקה של בני המאיה. בסיום הביקור ינתן זמן חופשי לשיטוט בעיר במהלכו תוכלו להנות מהאדריכלות של העיר עם אינספור פיאצות ומזרקות, להתרשם מהשוק המקומי או לשבת בכיכר מאיור ולהתפנק מצחצוח נעליים תוך לגימת משקה. לעת ערב נשוב למלון. וכמובן שארוחת ערב.

     

  • 16

    גואטמלה סיטי - תל אביב

    לאחר ארוחת הבוקר האחרונה, ניסע לביקור בעיר גואטמלה סיטי ונצא לסיור בעיר. נראה את הכיכר המרכזית, הארמון הלאומי, הקתדרלה, ובשוק המקומי. נבקר במוזיאון פופול וו המציג את הארכיאולוגיה ואת האומנות של תרבות בני המאיה בארץ זו. מקור השם פופול וו הוא בסיפור הבריאה המיתולוגי של בני המאיה שנכתב במקור בכתב הציורים. ככל שיאפשר הזמן יינתן זמן חופשי להשלמת קניות. בהמשך היום נצא לשדה התעופה לטיסה דרך מדריד חזרה לארץ.

     

– מסלול עדכני יתקבל בעת הרישום ו/או לפני יציאת הטיול.

– הטיול יתקיים בהתאם להנחיות רשויות הבריאות בישראל ובמדינת היעד.

– ייתכנו מיסי נמל מקומיים בבואנוס, ברילוצ'ה וקלפטה (כ-25$) – ישולמו במקום ע"י המטיילים.

מס מקומי בקוסטה ריקה של כ-32$ ישולם במזומן בשדה התעופה.

   מס מקומי בגואטמלה של כ-30$ ישולם במזומן בשדה התעופה.

באחריות הנוסע לרכוש פוליסת ביטוח נסיעות, בריאות ומטען הכוללת כיסוי במקרה של ביטול  או קורונה.

ייתכן והקבוצה תפוצל לשני מלונות בארנל, מונטה ורדה ומנואל אנטוניו

– ייתכנו שינויים בסדר הביקורים והלינות.

– בתקופת תערוכות, ירידים, אירועים מיוחדים וכנסים בערים השונות, תיתכן לינה מחוץ לעיר    ו/או בעיר סמוכה, תוך שמירה על ביצוע מלא של תכנית הטיול הכלולה במחיר.

– בהתאם ללוח זמני הטיסות, ימי ושעות הפתיחה והסגירה של האתרים במהלך המסלול, ייתכנו    שינויים (גם לאחר יציאת הקבוצה מהארץ) בסדר הביקורים וייתכנו גם ויתורים על חלק   מאתרי הביקורים, כל זאת תוך מתן ביקורים חלופיים.

– מומלץ לעיין בעמודי התנאים והמידע הכללי המפורסמים באתר הבית של רימון.

הערות ומידע כללי

מידע כללי

טיסות איבריה ת"א-סן חוזה, גואטמלה סיטי-ת"א (דרך מדריד) וטיסות פנים

בהתאם למסלול הטיול

בתי מלון – אכסון בבתי מלון/לודג'ים מדרגה ראשונה או הטוב ביותר בנמצא

כלכלה חצי פנסיון+ 3 ארוחות נוספות (סה"כ 18 ארוחות עיקריות)

סיורים, ביקורים ודמי כניסה לאתרים, בהתאם לתוכנית הטיול המפורטת

מדריך ישראלי מצוות המדריכים המנוסה של רימון

מדריכים מקומיים דוברי אנגלית בהתאם לנדרש

טיפים לנותני השירותים השונים, כולל סבלות בבתי מלון (מזוודה אחת לאדם)

תחבורה – אוטובוס תיירים נוח וממוזג

מפגש קבוצה בזום לפני הנסיעה

 

מה עושה את ההבדל

סן חוזה סיור בעיר, מטעי הקפה של דוקה, הר הגעש פואס, מפלי לה פאז, חוות הפרפרים

הפארק הלאומי טורטוגרו סיור בכפר הצבעוני, מוזיאון הצבים,

שייט תעלות לצפייה בהשכמת חיות הבר

ארנל בילוי במעיינות החמים בספא יוקרתי, הגשרים התלויים של ארנל מיסטיקו,

גלישת אומגות בין צמרות העצים, סיור בשמורת הר הגעש, שייט באגם ארנל

מונטה ורדה – העיירה סנטה הלנה, מפעל לעיבוד קפה, מפעל לייצור שוקולד,

שמורת יער העננים מונטה ורדה

נהר טרקולס שייט ספארי לצפייה בתנינים וציפורים, יער המנגרובים

הפארק הלאומי מנואל אנטוניו – סיור בפארק, שייט קטמרן

אנטיגואה סיור בעיר, מוזיאון קאזה סנטו דומינגו, חוות אגוזי מקדמיה, תצפית על העיר מגבעת הצלב, בית המוזיקה קאזה קאחום

אגם אטיטלן – שייט באגם, פנאחצ'ל, סן חואן, סנטיאגו אטיטלן, סן אנטוניו פאלופו, סן מרקוס

צ'יצ'יקסטננגו השוק הצבעוני

אגם פטן איצ'ה – שייט באגם, פלורס

טיקאל אתר המאיה החשוב ביותר בגואטמלה

גואטמלה סיטי סיור בעיר, מוזיאון פופול וו

רשימת בתי מלון

בתי המלון* הבאים או דומים להם יעמדו לרשות המטיילים

עיר מספר ימים בית המלון
סן חוזה 2 BARCELO SAN JOSE PALACIO (4*)
https://www.barcelo.com/en-ww/barcelo-san-jose/
טורטוגרו 1

PACHIRA LODGE TORTUGUERO (4*)
https://www.booking.com/hotel/cr/pachira-lodge.en-gb.html

EVERGREEN LODGE TORTUGUERO (4*)
https://www.booking.com/hotel/cr/ever-green-lodge

ארנל 2 LOS LAGOS SPA AND THERMAL RESORT(3-4*)
https://www.hotelloslagos.com/
MONTANA DE FUEGO (3-4*)
https://montanadefuego.com/
מונטה ורדה 1

FONDAVELA BOUTIQUE (3-4*)
https://fondavela.com

EL ESTABLO MOUNTAIN HOTEL (3-4*)
https://elestablo.com/

מנואל אנטוניו 2 SAN BADA RESORT & SPA (4*)
https://www.hotelsanbada.com/
אנטיגואה 2 HOTEL LAS FAROLAS (4*)
https://en.hotelasfarolas.com/
אטיטלן 2 VILLA SANTA CATARINA (3-4*)
http://www.villasdeguatemala.com/esp/villa-santa-catarina

PORTA HOTEL DEL LAGO (4-5*)
https://www.portahoteldellago.com/
 
פלורס 2 MAYA INTERNACIONAL (3-4*)
https://www.portahoteldellago.com/
VILLA MAYA (4*)
https://www.villasdeguatemala.com/esp/villa-maya
אנטיגואה 1 HOTEL LAS FAROLAS (4*)
https://en.hotelasfarolas.com/

 

*רשימה זו אינה מהווה התחייבות למלון מסוים.

 *רשימת בתי מלון מעודכנת תימסר לנוסעים לפני היציאה לטיול

מעוניינים לצאת לטיול?

צרו איתנו קשר

כמו כן, אתה מוזמן ליצור קשר עם נציגי השירות
שלנו בטלפון: 03-5260011

הצטרף לטיול

מלא פרטים ונחזור אליכם בהקדם

צור קשר

מלא פרטים ונחזור אליכם בהקדם