מסע קוסמי לדרום הודו
13/14
12
DKS
  • חצי פנסיון + 2 א. נוספות חצי פנסיון + 2 א. נוספות

מסע קוסמי לדרום הודו

מהבליפורם, אורוויל, פונדיצ'רי, טנג'ור, חבל צ'טינאד, מדוראי, מונאר, טיול ג'יפים בממלכת התה, טיול ספארי באנאקולם, קומארקום- שייט תעלות הבאקווטרס, קוצ'ין

צור איתנו קשר לגבי הטיול

כמו כן, אתה מוזמן ליצור קשר עם נציגי השירות
שלנו בטלפון: 03-5260011

מסלול הטיול

  • 1

    ת"א-צ'נאי, מהבליפורם

    ניפגש בנתב"ג ונצא בטיסת ערב דרך דובאי לצ'נאי (מדרס), בירתה של מדינת טאמיל נדו אשר בדרום הודו. עם הנחיתה בנמל התעופה.

  • 2

    צ'נאי, מהבליפורם

    בבוקר יום 2, נצא בנסיעה דרומה לעיר מהבליפורם – עיירת תיירות נעימה לחוף מפרץ בנגל, לה אתרי מורשת עולמית של אונסק"ו. נבקר במונוליטיים ובין פסלי האבן החצובים בסלע מתקופת שושלת ממלכת פאלבה הקדומה, ששלטה מהמאה ה-16 על מרבית שטחה של מה שקרוי כיום מדינת טאמיל נאדו. נראה את חמשת הראטה מופת של מקדשי סלע בסגנון הדראווידי. נמשיך אל הסיגופים של ארג'ונה – סלע ענק עליו תגליפים בדמויות של חיות, אלים ואלות. נסיים במקדש החוף מהמאה השמינית, שגם הוא כיאה למקום, מסותת בתבליטי אבן מיוחדים. העברה למלון, ארוחת ערב.

  • 3

    מהבליפורם, אורוויל, פונדיצ'רי

    נפרד ממהבליפורם ונצא דרומה לאורוויל, "עיר השחר" אשר בפרברי פונדיצ'רי. זוהי עיירה ניסיונית שנוצרה מתוך רעיון אוטופי לבנות חברה שיתופית בינלאומית עבור אנשים ממסורות ותרבויות שונות, החיים זה לצד זה בשלווה ואחווה. אורוויל הוקמה על ידי סרי אורובינדו, גורו ופילוסוף הודי, ומי שמכונה "האם", יהודייה-צרפתייה שהייתה בת זוגו הרוחנית. נתפעל ממקדש האםמטרימנדיר, המהווה את מוקד העיירה, לו ארכיטקטורה מהפנטת. נאכל ארוחת צהריים ונפגש לשיחה מרתקת עם ישראלית המתגוררת במקום. נמשיך לפונדיצ'רי, נבקר באשראם של סרי אורובינדו שנמצא ברובע הצרפתי. חברות מסחר צרפתיות שהוקמו במאות ה-17 וה-18 ע"מ לפקח על המסחר עם הודו קבעו את פונדיצ'רי כעיר הדואר שלהם. אדריכלות הרובע הצרפתי שרחובותיו מסודרים בצורת גריד מעניקים תחושה של עיר בצרפת. העברה למלון, ארוחת ערב.

  • 4

    פונדיצ'רי, טנג'ור (טנג'וור)

    נעזוב את קו החוף בנסיעה לטנג'ור (טנג'וור) דרך האזור החקלאי המכונה "קערת האורז של טאמיל נאדו" . טנג'ור הייתה בירת אימפריית צ'ולה מהמאה ה-10 עד ה-14 לספירה. בהגיענו נתחקה אחר העבר המפואר בשרידי מקדש בריהדישווארה שנבנה ע"י המלך רג'הרג'ה. מקדש מלכותי זה נחשב לגדול והמשובח ביותר בהודו והוא מתנשא גבוה מעל העיר ומאופיין בגאומטריה סימטרית. חלקו העליון נבנה מגוש גרניט בודד במשקל של כ-80 טון. יש האומרים שהאבן העצומה הזו הוצבה בטכניקה דומה לזו של בוני הפירמידות במצרים העתיקה. טנג'ור היא מרכז חשוב של אריגת משי וניתן לרכוש כאן סארי ממשי המיוצר בכפרי הסביבה. מזכרת אחרת היא הבובה המרקדת של טנג'וור, חלק ממורשת עבודות יד מסורתיות ויפהפיות. העברה למלון, ארוחת ערב.

  • 5

    טנג'ור, צ'טינאד, מדוראי

    ניסע לחבל צ'טינאד. המילה "צ'טי" היא מונח בסנסקריט שמשמעותו עושר. העושר ניכר היטב בזכות אחוזות פאר עצומות בגודלן שנבנו באזור העיר הגדולה קראיקודי. אלה נבנו ע"י קהילת צ'טיאר-  קהילת מהגרים משגשגת של סוחרים ועסקים בינלאומיים. חומרי הבנייה, פריטי הנוי והרהיטים יובאו ממדינות מזרח אסיה ואירופה, דבר שיצר שילוב סגנונות מפתיע של מזרח ומערב.
    בצ'טינאד פזורים מקדשים רבים שנבנו בתקופות קדומות אך תוחזקו, הורחבו ושופרו בתקופת הצ'טיארים. ברבים מהמקדשים ניתן למצוא מיכל מים הנקרא אאורני שבו מגדלים חבצלות מים. בתום הסיור נמשיך לעיר מדוראי. בערב נצא לסיור ריקשות ממונעות לצפייה בטקס פוג'ה בו האל שיווה מובל למשכנה של האלה מינקשי כדי לשוב ולהתייחד עמה. העברה למלון, ארוחת ערב.

  • 6

    מדוראי

    מדוראי היא בין הערים העתיקות והצפופות בדרום הודו. כולה שוקקת, תוססת וגועשת. הרחובות הומי אדם. הולכי הרגל מתערבבים בפרות הפוסעות בנחת. הממהרים נוסעים רכובים על ריקשות, קטנועים ואופניים. המון חנויות ודוכנים, רוכלים וקבצנים. המולה צבעונית ורעשנית מכל עבר. כאן אנו פוגשים בהודו הקלאסית. נבקר במרכזה של העיר העתיקה של מדוראי, במקדש סרי מינקשי גדול הממדים והמצועצע באלפי תבליטי דמויות צבעוניות של אלים הינדים, אליו עולים לרגל אלפי מאמינים מידי יום, שהם מאופרים באפר לבן, מסורים לפולחן הדתי בכל מאודם. נהלך במקדש הענק, מתחם של חצרות, מגדלים ואולמות כמו זה עם אלף העמודים, ביניהם עמודים "מנגנים" המשמיעים צלילים שונים כאשר מכים עליהם. בין בריכות הטהרה במקדש נוכל לראות גם את מיכל הלוטוס המוזהב. נבקר בארמון טירומלה נאיאק שנבנה בתחילת המאה ה-17 על ידי המלך טירומלה. נצא לסיור ריקשות בשוקי העיר. נטייל להנאתנו בשוק הפרחים הריחני, שוק הירקות ושוק הבננות. עלי הבננה משמשים את האוכלים ברחובות כחלופה לצלחות. בשוקי מדוראי ניתן למצוא חלב כותנה שבאופן מפתיע צבעו אינו לבן צחור כי אם כתמתם. במהלך הסיור
    נצפה בהכנת בובות גולו מבוץ המתארות אלים ואלות מהמיתולוגיה ההינדית ואירועים חברתיים. בובות אלו, לאחר שנצבעו והולבשו, מקשטות את הבתים  במהלך פסטיבל סתיו הנקרא נברטי גולו. חזרה למלון, ארוחת ערב.

     

     

  • 7

    מדוראי

    נצא ליום חווייתי שתחילתו ביקור בכפר נצ'וקולאם, נתארח במשק מקומי ונשתתף בנטיעת עצי קוקוס, עצי מנגו ותבלינים. אחר הצהרים נהנה מחוויה אותנטית, נתארח בבית משפחה מקומית. נתכבד בתה, ונצפה מהדגמה של בישול הודי, ונלמד את רזי ציור הקולאם – מעין תפילה מצוירת בשיטת אמנות רנגולי המקובלת בעיקר בחלקים הדרומיים של הודו. רנגולי זו אמנות דקורטיבית מסורתית של ציור גיאומטרי המורכב מקווים ישרים, עקומות ולולאות סביב תבנית רשת של נקודות. נשים מציירות קולאם מול כניסת ביתם מדי יום עם עלות השחר לשם ברכת הבית. חזרה למלון, ארוחת ערב.

  • 8

    מדוראי, מונאר

    נפרד ממדוראי וניסע לעבר מונאר שבמדינת קראלה. העיר שוכנת במרומי רכס הרי גהט המערביים, בגובה של כ-1600 מ' מעל פני הים. עיר נופש הררית זו הוקמה כאחת מתחנות ההרים hill station אליהם נמלטו הבריטים מהחום הכבד שבאזורים הנמוכים. הדרך חולפת לאיטה בנוף מרהיב של מטעי תה אינסופיים, כמשטחי קטיפה ירוקה על ההרים מנוקדים בדמויות צבעוניות של קוטפות התה עם סלי ענק לאיסוף העלים. נסייר רגלית בחוות תה ונבקר במוזאון התה בו נלמד על התהליך המסורתי של גידול תה איכותי. העברה למלון, ארוחת ערב.

  • 9

    מונאר

    הבוקר נצא לטיול ג'יפים אל לב מטעי התה, כאן נפגוש את הנשים הקוטפות את עלי התה. נערוך סיור רגלי מהנה במטע התה בדרכנו לביקור במפעל עיבוד תה שקיים למעלה מ-150 שנים המשמר את השיטה המסורתית. נחזור למונאר לביקור בבית ספר מקומי, ולשיטוט בשוק הכפרי והצבעוני שבעיר. חזרה למלון, ארוחת ערב.

     

  • 10

    מונאר, אנאקולם

    יום ספארי ברכבי שטח לפסגות אנאקולם. הנוף עוצר נשימה. נבקר בכפרים קטנים שמגדלים תבלינים, נעצור בנקודות תצפית, נראה מפלים ואשדי מים, את מערת הנמר ואת האטרקציה של האזור – עדר פילי בר שמגיע לשתות את מי הנהר החביבים עליהם במיוחד בזכות הרכב המינרלים של המים שמעניק לו טעם מיוחד. המעניין הוא שהפילים לא מתרחצים בנקודה זו אלא רק שותים את המים. חזרה למלון, ארוחת ערב.

  • 11

    מונאר, קומארקום - שייט בתעלות המים ונהרות

    נגלוש מההרים אל לב מדינת קראלה או "ארץ הקוקוס". בכל מקום שנביט נראה את עצי הקוקוס. Kera הוא שמו של דקל הקוקוס שהעניק למדינה את מקור שמה. אנשי קראלה מומחים בהפקת שלל מוצרים מכל מרכיבי העץ. את פירות הקוקוס מחייבים לקטוף כל 45 יום טרם יעשו כבדים מידי, פן יהוו סכנת נפשות בנפילתם מהצמרת. ניסע לקומארקום. אזור זה שוכן במקביל לים הערבי של חוף מלאבר ונקרא Backwaters. זהו מבוך קסום של לגונות ואגמים המחוברים בתעלות מים במליחות נמוכה המאפשרים חי וצומח מגוונים ביותר ואזור משיכה לבעלי כנף.
    נצא לשייט קסום בתעלות המים ששימשו מזה מאות שנים לתחבורה, דיג וחקלאות והיום גם לתיירות. נחלוף על פני צמחיה עשירה לגדות המים וכפרים ציוריים. נאכל ארוחת הצהרים באחד מבתי הסירות הרבים שהוסבו לאירוח תיירים. בתום השיט הרגוע והמהנה העברה למלון בקומאקרום וזמן פנוי להתענג מהאזור, המכונה ע"י המקומיים בתרגום חופשי כ"גן עדן של אלוהים". העברה למלון, ארוחת ערב.

  • 12

    קומארקום, קוצ'ין

    פנינו מועדות לעיר קוצ'ין, עיר נמל היסטורית והמרכז התרבותי של קראלה. העיר המכונה "מלכת הים הערבי", היוותה מרכז מסחר חשוב בתבלינים בחוף המערבי של הודו החל מהמאה ה-14. גם כיום נמצאת הבורסה העולמית לפלפל בעיר ובה נקבע מחירו העולמי. קוצי'ן מביאה לידי ביטוי את העובדה שקראלה נחשבת למדינה המפותחת ביותר מבין כל מדינות הודו. רבים זוקפים זאת גם לזכות הממשלה הקומוניסטית המחוזית שנבחרה לשלטון במדינה מ-1957 ועד שנת 2000. המדיניות החברתית השוויונית הביאה לביטול שיטת המעמדות ההודית (הקאסטות), לפיתוח מערכות הבריאות והחינוך באופן שלמעלה מ- 90% של יודעי קרוא וכתוב ורבים דוברי אנגלית. עם הגיענו לקוצ'ין נעבור בארנאקולם, האזור מרכזי של העיר ובו נראה בין היתר את בנין בית המשפט, את הגנים הציבוריים ומרכז הקניות ברודווי.
    בערב – נצא לבילוי במופע קתאקלי, שילוב של דרמה, ריקוד, פנטומימה ומוזיקה שנושאיה לקוחים מסיפורי המיתולוגיה ההודית. המופע מאופיין בתנועות גוף מוקפדות, תלבושות מרהיבות ובעיקר יש חשיבות מיוחדת לאיפור המשתתפים.

  • 13

    קוצ'ין

    נקדיש את היום לקוצ'ין בה השפעת כיבוש הפורטוגזי, ההולנדים והבריטים ניכרת היטב. כאן חיות קהילות אתניות ודתות שונות זה לצד זה עובדה שבאה לידי ביטוי ברב-גוניות סגנונות הבניה והארכיטקטורה. נחלוף על פני מסגדים ומקדש ג'ייני, נבקר בכנסיית פרנציסקוס הקדוש, הכנסייה הראשונה שהוקמה בקוצ'ין במאה ה-16, ונראה את המצבה לזכרו של מגלה הארצות וסקו דה גמה שהיה קבור כאן עד ששרידיו הועברו לפורטוגל. נתפעל מהמבנה המרשים במיוחד של קתדרלת סנטה קרוז. נסייר ב"רובע היהודי" בו ניתן יהיה לראות את הבתים עם המזוזות וסמלי המגן דוד, את בית הכנסת הבנוי בסגנון ספרדי – זכר לקהילה היהודית הגדולה שרובה עלתה לארץ בשנות החמישים. נבקר בארמון מטנצ'י הידוע בכינויו גם כארמון ההולנדי. הארמון אינו בעל מראה אופייני, אלא מבנה דו-קומתי שנבנה בידי הפורטוגזים לפני כ-500 שנה והוענק לשושלת הראג'ות של קוצ'ין על מנת לפייס את המלך לאחר שבזזו והשחיתו מקדש הינדי. ההולנדים שיפצו את הארמון שמשמש כיום מוזיאון ובו אוסף מקסים של ציורי קיר המתארים כמה מהאפוסים ההודיים הגדולים. נערוך שיט באזור נמל קוצ’ין ונצפה בדייגים המשתמשים ברשתות ענקיות, שיטה שיובאה לכאן ע”י יורדי ים סינים. חזרה למלון, ארוחת ערב.

  • 14

    קוצ'ין-ת"א

    עמוסי חוויות ניסע לנמל התעופה לטיסה חזרה ארצה. נחיתה בארץ בשעות אחר הצהריים/ערב וזאת בא טיולינו לסיומו.

לתשומת לבכם:

* מסלול עדכני יתקבל בעת הרישום ו/או לפני יציאת הטיול.

* מסלולים לטיולים השונים מהמתכונת הנוכחית יימסרו למעוניינים.

* הטיול יתקיים בהתאם להנחיות רשויות הבריאות בישראל ובמדינת היעד.

* באחריות הנוסע לרכוש פוליסת ביטוח נסיעות, בריאות ומטען הכוללת כיסוי במקרה של    ביטול או קורונה.

* ייתכנו שינויים בסדר הימים, הביקורים והלינות.

* בתקופת תערוכות, ירידים, אירועים מיוחדים וכנסים בערים השונות, תיתכן לינה מחוץ לעיר

ו/או בעיר סמוכה, תוך שמירה על ביצוע מלא של תכנית הטיול הכלולה במחיר.

* בהתאם ללוח זמני הטיסות, ימי ושעות הפתיחה והסגירה של האתרים במהלך המסלול, ייתכנו    שינויים (גם לאחר יציאת הקבוצה מהארץ) בסדר הביקורים וייתכנו גם ויתורים על חלק

   מאתרי הביקורים, כל זאת תוך מתן ביקורים חלופיים.

* במקרים בהם זמן ההמתנה בין הטיסות הבינלאומיות יהיה ארוך מ-8 שעות, יוצע בתשלום נוסף    (במחיר עלות) סיור בעיר/לינה במלון.

* מומלץ לעיין בעמודי התנאים והמידע הכללי המפורסמים באתר הבית של רימון.

* הנוסעים יוזמנו למפגש היכרות/בזום עם מלווה הקבוצה כשבוע לפני יציאת הטיול. הודעה על  המיקום והמועד המדויק תועבר במועד מאוחר יותר.

 

הערות ומידע כללי

מידע כללי

טיסות בינלאומיות בחברת אמירייטס במסלול ת"א-צ'נאי, קוצ'ין-ת"א (דרך דובאי)

בתי מלון –  לינה בבתי מלון דרגה ראשונה (במדוראי וטנג'ור לינה בבתי מלון בדרגה טובה)

כלכלה – חצי פנסיון+ שתי ארוחות נוספת (סה"כ 14 ארוחות עיקריות)

שני בקבוקי מים מינרליים ליום לאדם (לא כולל ימי טיסה)

כל הפעילויות, המופעים, המפגשים והאתרים כמצוין בתכנית הטיול

מדריך ישראלי מצוות המדריכים הבכיר והמנוסה במדריכי רימון

מדריכים מקומיים דוברי אנגלית בהתאם לנדרש

טיפים לנותני השירותים השונים

דמי סבלות בבתי המלון (מזוודה אחת לנוסע)

תחבורה – אוטובוס תיירים נוח וממוזג

מפגש קבוצה בזום לפני הנסיעה

דרושה אשרת כניסה להודו

 

חיסונים:
למידע כללי ובאחריות הנוסע לבדוק ולעיין באתר משרד הבריאות –
 www.health.gov.il. כמו כן, ניתן לפנות ללשכת הבריאות המחוזית.

 אשרת כניסה להודו:

אשרת כניסה להודו – ניתן להוציא אשרת כניסה אלקטרונית דרך משרדנו בעלות של 125$. יש לבצע עד חודש וחצי לפני צאת הטיול – פרטים יימסרו  בהמשך.

 ביטוח נסיעות: אנו חוזרים וממליצים!!

  עקב סכומם הגבוה של דמי הביטול, מומלץ להצטייד בפוליסת ביטוח   (כבר בעת ההרשמה לטיול) הכוללת ביטוח נגד ביטול.

מה עושה את ההבדל

מהבליפורם – סיור בין המונוליטיים והמקדשים

אורוויל – ארוחת צהרים ומפגש עם ישראלית המתגוררת במקום

פונדיצ'רי – הרובע הצרפתי

טנג'ור – מקדש רג'הרג'ה

צ'טינאד – סיור בעיר הסוחרים

מדוראי – נסיעה בריקשות ממונעות לצפייה בטקס פוג'ה, מקדש סרי מינקשי,
ארמון טירומלה נאיאק, תצוגת הכנת בובות, אירוח בבית מקומי כולל כיבוד תה,
תצוגת בישול ולימוד אומנות רנגולי

נצ'וקולאם – אירוח במשק מקומי, צפייה בשתילת עצי קוקוס ועצי מנגו

מונאר – טיול רגלי בחוות תה, ביקור במוזיאון התה, טיול ג'יפים וביקור במפעל מסורתי לעיבוד תה, יום ספארי ברכבי שטח ג'יפים לפסגות אנאקולם

קומארקום – שיט תעלות ונהרות הבאקווטרס, ארוחת צהרים במהלך השייט

קוצ'ין – מופע קתאקלי, סיור ברובע היהודי, בית הכנסת, כנסיית פרנציסקוס הקדוש,

קתדרלת סנטה קרוז, ביקור בארמון מטנצ'י, שיט בנמל ובמפרץ

רשימת בתי מלון

strong>בתי המלון* הבאים או דומים להם יעמדו לרשות המטיילים

עיר בית המלון
מהבליפורם FOUR POINTS BY SHERATON (4*)
https://www.marriott.com/en-us/hotels/maafp-four-points-by-sheraton-mahabalipuram-resort-and-convention-center/overview/
פונדיצ'רי

LE PONDY RESORT (4*)
https://www.lepondy.com/

טנג'ור/ טריצ'י COURTYARD BY MARRIOTT (4-5*)
https://www.tophotelconstruction.com/en/constructions/courtyard-by-marriott-tiruchirappalli/SANGAM (3-4*)
https://www.sangamhotels.com/thanjavur/
מדוראי

J C RESIDENCY (3-4*)
http://www.jcresidency.com/

POPPYS HOTEL (4*)
https://poppyshotels.com/poppys-hotel-madurai

מונאר THE LEAF RESORT (4*)
https://www.theleafmunnar.com/
קומארקום LAKE SONG (4*)
https://www.kumarakom.com/eastend-lakesong-resort/
קוצ'ין CROWNE PLAZA (5*)
https://www.ihg.com/crowneplaza/hotels/us/en/kochi/cokch/hoteldetail

*רשימה זו אינה מהווה התחייבות למלון מסוים.

 *רשימת בתי מלון מעודכנת תימסר לנוסעים לפני היציאה לטיול.

מעוניינים לצאת לטיול?

צרו איתנו קשר

כמו כן, אתה מוזמן ליצור קשר עם נציגי השירות
שלנו בטלפון: 03-5260011

הצטרף לטיול

מלא פרטים ונחזור אליכם בהקדם

צור קשר

מלא פרטים ונחזור אליכם בהקדם