הבלטיות וסקנדינביה
11
יולי
BT |
ליטא, לטביה, אסטוניה, פינלנד, שוודיה
  • ארוחות בוקר + 7 א. ערב ארוחות בוקר + 7 א. ערב
ליטא, לטביה, אסטוניה, פינלנד, שוודיה

הבלטיות וסקנדינביה

וילנה, טרקאי, קובנה, קלייפדה והרצועה הקורונית, יורמלה, ריגה, סיגולדה, פרנו, טאלין, הלסינקי, פורבו, שייט לילי לשטוקהולם, שטוקהולם, סיגטונה

צור איתנו קשר לגבי הטיול

כמו כן, אתה מוזמן ליצור קשר עם נציגי השירות
שלנו בטלפון: 03-5260011

מסלול הטיול

  • 1

    תל אביב – וילנה

    עם בוקר נטוס דרך יעד ביניים לוילנה, בירת ליטא. וילנה, עיר חשובה מאד בהיסטוריה היהודית וכונתה 'ירושלים דליטא'. זהו מעוזם של המתנגדים (הליטאים) שיצאו נגד החסידות. נבקר במצודת גדימינאס, ממנה נערוך תצפית יפהפייה על העיר ועל גבעת שלושת הצלבים. נראה את הקתדרלה הלבנה היפה והאוניברסיטה הישנה. נרד לעיר העתיקה דרך שער השחר. נעבור ברחוב היהודים בו מוצב פסל הגר"א – הגאון מווילנה, נבקר בקתדרלת וילנה, מרהיבה ביופייה, הידועה בשם הקתדרלה בזיליקת סנט סטניסלאוס וסנט לדיסלאוס שנבנתה במאה ה-13 ובבית הכנסת הכוראלי (במידה ופתוח). העברה למלון בווילנה, ארוחת ערב.

  • 2

    וילנה, יער פונאר, טרקאי, קובנה

    נעזוב את וילנה. נכבד את הנספים בשואה ביער פונאר, גיא ההריגה של יהדות ליטא. נמשיך אל טרקאי, הבירה העתיקה של נסיכי ליטא בלב אזור אגמים. נעבור ברחוב הקראים ונספר אודות הקהילה שהובאה לכאן בסוף המאה ה-14. נסייר בטירה היפה שנמצאת על אחד האיים באגם. נמשיך לקובנה (קאונס) לה עבר יהודי מפואר ונערוך סיור בכיכר העיר העתיקה. נראה את מצודת העיר ואת בית העירייה בעל הצריח הנישא כלפי מעלה. נעבור על פני רחובות המנציחים אישים יהודים. נראה את הפורט התשיעי, אחת ממצודות העיר בעבר, ששימש אתר השמדה של הנאצים. נשמע אודות סמפו סוגיהרה – הקונסול היפני לשעבר בליטא ששקד על הצלת אלפי יהודים. העברה למלון בקובנה, ארוחת ערב.

  • 3

    קובנה, הרצועה הקורונית, קלייפדה

    הרצועה הקורונית היא חצי אי צר ובאורך של כמאה ק”מ, שתחילתו בקלינינגרד, המובלעת הרוסית בגבול ליטא-פולין. הרצועה הקורונית חוצצת בין הים הבלטי ללגונה ומהווה שמורת טבע ייחודי. ניסע מקובנה לקלייפדה, שיט קצר במעבורת תביאנו לרצועת דיונות החול. נטייל ביער "גבעת המכשפות" המקושט פסלי עץ, ונבקר בכפר דייגים ציורי. בחנויות ובדוכני המזכרות בקלייפדה ובכלל בארצות הים הבלטי, ניתן למצוא תכשיטים ועדיים עשויים מענבר – אבן חן בצבעי צהוב-כתום-חום הנוצרת מהתאבנות שרף עצים והיא ייחודית לאזור ומכונה "הזהב הבלטי". העברה למלון בקלייפדה, ארוחת ערב.

  • 4

    קלייפדה, גבעת הצלבים, ארמון רונדלה, ריגה

    לאחר ארוחת הבוקר נצא את קלייפדה וניסע לעבר אתר מיוחד במינו, גבעת הצלבים שנמצאת ליד העיירה שאולאי. מנהג מקומי של הנחת צלב הלך והתעצם עד כדי כך שעל הגבעה מונחים עשרות אלפי צלבים. מחזה מיוחד ומוזר כאחד. המקום קיבל גושפנקא דתית עם ביקור האפיפיור פאולוס השני. נחצה את הגבול ליטא-לטביה ונמשיך לביקור בארמון הבארוקי רונדלה הנפלא סביבו גנים המעוצבים בקפידה. נמשיך בנסיעה לעבר ריגה. העברה למלון, ארוחת ערב.

  • 5

    יורמלה, ריגה

    עם בוקר ניסע ליורמלה, עיירת חוף מקסימה השוכנת לחוף הים הבלטי. ברחוב המרכזי של העיר – מדרחוב יומאס התוסס, נצא לטיול רגלי ונגלה בניינים ובתים שעברו שימור ונראים עתיקים ואותנטים. נמשיך לריגה, בירת לטביה הממוקמת על גדת נהר דאוגבה. העיר מתברכת במגוון ארכיטקטוני ובשל כך הוכרה כאתר מורשת עולמי של אונסק"ו. העיר העתיקה מוקפת בחפיר המלא במימי הנהר ובמקום החומה שהייתה הוקם פארק ציבורי. נראה את אנדרטת החרות ואת הכנסייה הרוסית הגדולה. נהלך ברחוב אלברט בו יצירות מופת של מבנים בסגנון ארט נובו. נמשיך בסיור בעיר העתיקה ברחובות מרוצפי אבן, במהלכו נראה את בית הכנסת "פַּיְיטָב", השער השוודי, מבני שלושת האחים, בתי הגילדות, בית החתול, את הצריח המיוחד של כנסיית סנט פיטר ולידו את הפסל המוזר של המוזיקאים מברמן, שנוצר בהשראת אגדת האחים גרים. לכל אתר סיפור מעניין משלו. נערוך ביקור מרגש במוזיאון הפתוח של הגטו היהודי. נשוטט בשוק המרכזי העצום של ריגה הבנוי בתוך חמישה האנגרים ענקיים שאחסנו צפלינים (ספינות אוויר) גרמניים בתקופת מלחמת העולם הראשונה. חזרה למלון.

  • 6

    ריגה, סיגולדה, טירת טוריאדה, פרנו, טאלין

    נפרד מריגה וניסע לסיגולדה השוכנת בין מצוקי סלעי אבן-חול אדומים ומערות של עמק נהר גאוג'ה הזורם גם דרך העיר. האזור כולו הוכרז כפארק לאומי ונעשה למוקד תיירותי.

    ניכנס למערת גוטמניס הגדולה ביותר במדינות הבלטיות. במערה נחל קטן זורם מתוכה ובה כתובות וציורי קיר עתיקים. נבקר במתחם טירת טוראידה. הטירה בנויה כולה מלבני חמר אדמדמות ובולטת על רקע הנוף ירוק, וסביבה גן פסלים מטופח ומבנים משוחזרים. נחצה את הגבול לטביה-אסטוניה, נמשיך לפרנו השוכנת במפרץ פרנו בים הבלטי. זוהי עיר קיט ונופש נודעת בזכות האקלים הנעים בה. נראה את שער טאלין וכנסיית אליזבת, נהלך בחוף הים ונוכל לטבול רגלנו במימי הים הנעימים. נמשיך לבירת אסטוניה – טאלין היפה. העברה למלון.

  • 7

    טאלין

    בסיור בטאלין נעלה לגבעת טוּמְפֵּאָה בה נראה את קתדרלת נבסקי הרוסית והפרלמנט האסטוני השוכן במבצר מהמאה ה-13. מהגבעה תצפית על העיר העתיקה והחדשה וכן על הים הבלטי. נרד דרך הרחוב הציורי פּיק יאלג לעבר העיר העתיקה של טאלין, המשקפת באופן קסום את תקופת ימי הביניים של אירופה. החומה והמגדלים הרבים, הרחובות הצרים והמעוקלים מרוצפי אבן ושלל כנסיות. טאלין משופעת בגנים, נהנה מביקור בפּארק קַאדְרִיוֹרוֹ, כולל הגן היפני. בדרך נעצור ליד אנדרטת רוסלקה שניצבת בטיילת על חוף הים ונספר אודותיה, וכן ב"שדה הזמרה"- אתר פסטיבל השירה העצום. כאן התקיימה המהפכה המזמרת – הפגנות ספונטניות של שירת המונים במאבק להחזרת העצמאות מברית המועצות. נשיר בקול בחדרי הקרומטיקו, מבנה מוסיקלי שמבחוץ מזכיר קלידים של פסנתר, ואילו כל אחד מחדריו מציין תו מוסיקלי אחר.

    בערב נצא לארוחת ערב במסעדה מקומית בשילוב מופע פולקלור.

  • 8

    טאלין, שיט לפינלנד, פורבו, הלסינקי

    אסטוניה ופינלנד בנויות משני צידי מפרץ פינלנד. נעלה על סירה בהפלגה בת כשעתיים שתביאנו להלסינקי. נשאיר מאחור את המדינות הבלטיות כשפנינו אל המדינות הנורדיות, והנה אנחנו בסקנדינביה. לאחר העגינה נצא לביקור בעיר פורבו הידועה כיצרנית ממתקי שוקולד משובחים למעלה מ-150 שנים. זוהי עיר ימי ביניים מתוקה גם בזכות האווירה הקסומה; רחובות צפופים מרוצפי אבן, בתי עץ, בתי קפה, בוטיקים וחנויות מיוחדות. נראה את הקתדרלה היפה מהמאה

    ה-15 ואת המחסנים האדומים עשויי עץ אשר לגדת הנהר. נחזור להלסינקי. ארוחת ערב.

  • 9

    הלסינקי, שיט לילי לשטוקהולם

    נערך סיור בהלסינקי במהלכו נראה את כיכר הסנט, ארמון הנשיאות, בית הפרלמנט, המוזיאון הלאומי, הקתדרלה של הלסינקי, האצטדיון האולימפי שנבנה ב-1940 ושודרג לו היסטוריה מעניינת. נבקר בגני סיבליוס, בהם מונומנט מרשים שנבנה בהוקרה למלחין הפיני הלאומי. נבקר באתר יחיד ומיוחד – כנסיית טמפליאוקיו. הכנסייה היחידה בעולם שנבנתה בתוך סלע גרניט ענק, לה אקוסטיקה מדהימה. נהלך בשדרת אספלנאדי לעבר השוק – שילוב חביב של שוק אוכל מקומי עם דוכני מזכרות לתיירים. אחה"צ נעלה על מלון צף, מעבורת לילה השטה מהלסינקי דרך הארכיפלג לשטוקהולם. ארוחת ערב מזנון במעבורת.

  • 10

    שטוקהולם

    בוקר טוב לשטוקהולם היפה, בירתה של שוודיה, הבנויה על שרשרת איים, בנקודה בה המים המתוקים של אגם מאלארן מתמזגים עם מי הים הבלטי. נרד מהמעבורת לסיור בעיר. נראה את בית העירייה בו מוענקים פרסי נובל השונים, למעט פרס נובל לשלום המוענק באוסלו. נמשיך אל המונומנט לזכרו של ראול וולנברג השוודי בסמוך לבית הכנסת השוכן במבנה מרשים. נבקר במוזיאון להקת אבבא – המציג בפני המבקרים את חיי אחת הלהקות המצליחות ביותר בעולם בדרך מרתקת. גם אם אתם ממעריציה או סתם מתגעגעים לשנות השבעים מחכה לכם ביקור ההופך לחוויה מיוחדת וצבעונית. ככל שהזמן יאפשר נבקר גם בגני ארמון דרוטנינגהולם. העברה למלון.

  • 11

    שטוקהולם, סיגטונה, שטוקהולם-ת"א

    נשלים את הסיור בשטוקהולם. נראה את ארמון המלך ובית הפרלמנט. נהלך בסמטאות, בין הבתים העתיקים, החנויות הקטנות והמקסימות של גמלא סטאן- הרובע העתיק של העיר. נצפה בטקס החלפת המשמר המלכותי בפתח ארמון המלך (במידה ויתקיים). ניסע לסיגטונה, עיירה ציורית וחמודה שנוסדה בסוף המאה ה-10 ונחשבת העיר הראשונה של שוודיה, ובה שרידים מימים עברו, מדרחוב המזמין באותו תוואי של המדרחוב העתיק וטיילת נעימה לחופי האגם. העברה לנמל התעופה וטיסה חזרה לארץ. נחיתה ביום ה-12.

תאריכי יציאה קרובים

BT - הבלטיות וסקנדינביה

יציאה חזרה מדריך סטטוס הערות הורד מסלול הזמן טיול
10/07/2024 20/07/2024 צביקה בלומנשטיק
21/08/2024 31/08/2024 טומי שרון

* BT 4710שני לילות בקלייפדה במקום לילה אחד בקובנה ולילה אחד בקלייפדה. כל התכנים יתבצעו במלואם.

* מסלול עדכני יתקבל בעת הרישום ו/או לפני יציאת הטיול.

* הטיול יתקיים בהתאם להנחיות רשויות הבריאות בישראל ובמדינת היעד.

* באחריות הנוסע לרכוש פוליסת ביטוח נסיעות, בריאות ומטען הכוללת כיסוי במקרה של ביטול   או קורונה.

* ייתכנו שינויים בסדר הביקורים והלינות.

* בתקופת תערוכות, ירידים, אירועים מיוחדים וכנסים בערים השונות, תיתכן לינה מחוץ לעיר  ו/או בעיר סמוכה, תוך שמירה על ביצוע מלא של תכנית הטיול הכלולה במחיר.

* בהתאם ללוח זמני הטיסות, ימי ושעות הפתיחה והסגירה של האתרים במהלך המסלול, ייתכנו  שינויים (גם לאחר יציאת הקבוצה מהארץ) בסדר הביקורים וייתכנו גם ויתורים על חלק מאתרי הביקורים, כל זאת תוך מתן ביקורים חלופיים.

* מומלץ לעיין בעמודי התנאים והמידע הכללי המפורסמים באתר הבית של רימון.

הערות ומידע כללי

מידע כללי

  • טיסות בחברת לוט/אייר בלטיק (דרך ורשה/ריגה) . ת"א-וילנה, שטוקהולם-ת"א
  • בתי מלון – אכסון בבתי מלון דרגה ראשונה
  • כלכלה – ארוחות בוקר מזנון + 7 ארוחות ערב
  • סיורים, ביקורים ודמי כניסה לאתרים, בהתאם לתוכנית הטיול המפורטת.
  • מדריך ישראלי מצוות מדריכי הבית של רימון
  • טיפים לנותני השירותים השונים (למעט סבלות)
  • אוטובוס תיור נוח וממוזג

מה עושה את ההבדל

  • וילנה – מצודת גדימינאס, העיר העתיקה, רחוב היהודים, בזיליקת סנט סטניסלאוס וסנט לדיסלאוס
  • יער פונאר – גיא ההריגה של יהדות ליטא
  • טרקאי – הטירה ורחוב הקראים
  • קובנה – מצודת העיר, הפורט התשיעי
  • קלייפדה – הרצועה הקורונית, גבעת המכשפות, ביקור בכפר דייגים
  • גבעת הצלבים
  • ארמון רונדלה
  • יורמלה
  • ריגה – רובע הארט נובו, העיר העתיקה, מוזיאון הגטו הפתוח, השוק המקורה
  • סיגולדה – מערת גוטמניס בעלת ציורי הקיר, טירת טוראידה
  • פרנו – עיר הקיט אשר לחוף מפרץ פרנו
  • טאלין – גבעת טומפאה, רחוב פיק יאלג, העיר העתיקה, פארק קַדְרִיוֹרוֹ והגן היפני, אנדרטת רוסקלה, מופע פולקלור
  • פורבו – עיירת ימי הביניים
  • הלסינקי – גני סיבליוס, השוק, ביקור בכנסיית הסלע טמפליאוקיו
  • שייט במעבורת לילה כולל ארוחת ערב מזנון
  • שטוקהולם – מוזיאון להקת אבבא
  • סיגטונה – העיירה הציורית

רשימת בתי מלון

עיר מספר לילות מלון
 

וילנה

 

COURTYARD BY MARRIOTT VILNIUS CITY CENTER (4*)
https://www.marriott.com/en-us/hotels/vnocy-courtyard-vilnius-city-center
 

קובנה

1 BEST WESTERN SANTAKOS HOTEL (4*)

https://www.bestwestern.co.uk/hotels/best-western-santakos-hotel-91400

 

קלייפדה

1 AMBERTON HOTEL KLAIPEDA (4*)

https://ambertonhotels.com/klaipeda/

ריגה 2 RIGA ISLANDE HOTEL (4*)

https://islandhotel.lv

 

טאלין

2 HESTIA HOTEL EUROPA (4*)

https://www.hestiahotels.com/europa/en/

 

PARK INN CENTRAL BY RADISSON (4*)

https://www.radissonhotels.com/en-us/hotels/park-inn-tallinn

 

הלסינקי

 

1

SCANDIC GRAND MARINA (4*)

https://www.scandichotels.fi/hotellit/suomi/helsinki/scandic-grand-marina

מעבורת לילה

הלסינקי-שטוקהולם

1 TALLINK SILJA LINE
https://en.tallink.com/on-board
שטוקהולם 1 CLARION AMARANTEN (4*)

https://www.strawberry.se/hotell/sverige/stockholm/clarion-hotel-amaranten

BW PLUS TIME (4*)

https://www.timehotel.se/

בתי המלון* הבאים או דומים להם יעמדו לרשות המטיילים

*רשימה זו אינה מהווה התחייבות למלון מסוים.

*רשימת בתי מלון מעודכנת תימסר לנוסעים לפני היציאה לטיול.

מעוניינים לצאת לטיול?

צרו איתנו קשר

כמו כן, אתה מוזמן ליצור קשר עם נציגי השירות
שלנו בטלפון: 03-5260011

הצטרף לטיול

מלא פרטים ונחזור אליכם בהקדם

צור קשר

מלא פרטים ונחזור אליכם בהקדם