• תל אביב – ליסבון,  אובידוש, אלקובסה, נזארה, אוויירו, פורטו ניפגש בנמל התעופה ע"ש בן גוריון ונמריא בטיסת בוקר לליסבון, בירת פורטוגל. עם הנחיתה ניסע צפונה לאובידוש, עיירת ימי ביניים מקסימה וציורית המוקפת חומה, שניתנה בעבר כמתנה על ידי מלכי פורטוגל לנשותיהם. נמשיך לאלקובאסה, בה נראה את מנזר מריה דה אלקובסה, מהמונומנטים החשובים בפורטוגל, הקשורים לסיפור אהבתם הטראגי של המלך פדרו הראשון והיהודייה אינס דה קסטרו. הלאה לנזארה, עיירת חוף לבנה לרגלי צוק. ניסע אל אוויירו, המכונה "ונציה של פורטוגל". נסייר בעיירה המקסימה שבה תעלות מים, בהן סירות צרות המעוטרות בציורים צבעוניים. לסיומו של יום נגיע למלון באזור פורטו. ארוחת ערב בופה.
  • פורטו, סיור ערב בעיר המוארת היום נסייר ונחווה את פורטו התוססת, בירת צפון פורטוגל. נבקר בתחנת הרכבת סאו בנדטו - הידועה באריחי הקרמיקה היפהפיים המצפים את קירותיה. נראה את כיכר אליידוש היפה ובית העירייה, נמשיך לעבר כיכר הקתדראלה (סה) ונערוך תצפית על  נהר הדואורו, שתי גדותיו וגשריו. נמשיך למגדל קלריגוש - מבנה מהמאה ה- 18, הבולט בקו הרקיע של העיר. נבקר בארמון הבורסה העתיקה וממנו נמשיך למדרחוב התוסס סנטה קתרינה. נסייר ברובע ריביירה הציורי שלמרגלות גשר דום לואיש, נערוך שייט מהנה של כ-50 דקות בנהר הדואורו ונצפה על העיר היפה על שלל מבניה וגשריה. נסיים את הביקור בגדה הדרומית של נהר הדואורו, ברובע וילה נובה דה גאיה, בו ממוקמים מרתפי היין שבהם מיוצר יין הפורט המפורסם בעולם כולו. נבקר במרתף יין מקומי ונטעם את יין הפורט. ארוחת ערב בופה. בערב - נצא לסיור ערב, כולל תצפית על הגשרים המוארים והמפורסמים של פורטו.
  • עמק הדואורו, טרנקוזו, בלמונטה היום נצא להכיר את עמק הדואורו, שהוכרז ע"י ארגון אונסקו כאתר מורשת ייחודי - גבעות עטורות כרמי זיתים וגפנים הגדלים על טרסות, שבתחתיתן זורם נהר הדואורו. העמק ידוע בשפע התוצרת החקלאית שבו ובגפנים מהם מייצרים את יין הפורט המפורסם. נמשיך לטרנקוזו, עיירה מוקפת חומה בה שגשגה במאות 14-15 קהילה יהודית. כאן נכיר את סיפורם של האנוסים ואת "שפת הסימנים" החרוטה על קירות הבתים ונבקר בבית הכנסת החדש (במידה ויתאפשר). נמשיך לבלמונטה, בה חיים בין היתר צאצאי האנוסים שחזרו ליהדותם ונבקר בבית הכנסת (במידה ויתאפשר) ובמוזיאון היהודי שנחנכו בשנת 1996. נסיים את היום במלון באזור גוארדה או בלמונטה. ארוחת ערב בופה .
  • "רכס הרי הכוכב", בוסאקו, קואימברה הבוקר ניסע בדרכים היפות של רכס "הרי הכוכב" לביקור בשמורת הטבע המפורסמת, יער בוסאקו ובמרכזה מלון/ארמון מפואר עטור אריחים כחולים ומצוירים המוקף בגנים בוטניים. נמשיך בטיולנו ונגיע לקואימברה, בירת פורטוגל בעבר השוכנת על גדות נהר מונדגו. עם ההגעה נעפיל לגבעת האוניברסיטה ונבקר בקמפוס האוניברסיטה, הנחשבת לאחת  העתיקות באירופה והיוקרתית ביותר בפורטוגל. האוניברסיטה ידועה גם בספרייתה המיוחדת (הביקור בספרייה כפוף לקבלת האישורים המתאימים). נרד דרך סמטאותיה  הצרות של העיר העתיקה עד למדרחוב במרכזה של העיר. בתום הסיור נגיע למלון וארוחת ערב בופה.
  • טומר, בטאליה, סינטרה, קשקאייש, אשטוריל, ליסבון ניסע לטומר, בה נבקר במנזר הצלוב המתנשא מעל מרכז העיר, אשר נבנה על ידי אבירי המסדר הטמפלרי בימי הביניים כמבצר נגד המורים. המבצר המרשים והשמור הינו אתר מורשת עולמית של אונסק"ו. נתוודע לסיפורם המעניין של הטמפלרים אשר זכה לעניין ציבורי עקב ספרו של דן בראון "צופן דה וינצ'י". נמשיך לביקור במבנה בית הכנסת העתיק בפורטוגל  (מאה 15), המשמש כיום מוזיאון יהודי (במידה ופתוח ). נמשיך לבטאליה ונראה את המנזר העצום בסגנון ארכיטקטוני גותי המשלב את אומנות מנואליאנית. מכאן נעשה דרכנו דרומה לעיירת הנופש המלכותית סינטרה ונבקר בארמון המלכותי הלאומי, שימחיש לנו את הפאר וההדר בו חיו שליטי הממלכה ואציליה בעבר. הלאה לקאבו די רוקה, הנקודה המערבית ביותר באירופה לתצפית על האוקיינוס האטלנטי, לקשקאיש ולאשטוריל - עיירות דייגים בעבר וכיום עיירות נופש. נסיים את היום בליסבון וארוחת ערב בופה.
  • ליסבון, בילוי ערב במועדון פאדו יום סיור בעיר הנפלאה השוכנת על גדות נהר הטז'ו. נבקר ברובע בלם הציורי ובכנסיית מנזר סנט ז'רונימו, הבנויה בסגנון המנואליאני (סמל לתור הזהב של פורטוגל). נמשיך לאנדרטת המגלים - מונומנט המסמל את ההפלגות לגילוי העולם החדש וייסוד המושבות באפריקה, באסיה ובאמריקה כמו גם נצפה על מגדל בלם, סימלה של ליסבון. לא נחמיץ את המאפייה המפורסמת "פאסטרייה דה בלם", בה מייצרים עוגה מיוחדת ונמשיך למרכז העיר. ברובע באייש'ה נראה את שלל הכיכרות המרשימות והתוססות – קומרסיו, סאו דומינגו, פיגיירה,  ורוסיו, שם הועלו יהודים אנוסים על המוקד ע"י האינקוויזיציה במאות 16-17. נראה את שדרות החירות המרשימות וכיכר פומבל המרשימה שלרגלי פארק אדוארדו ה-7. בהמשך נבקר באזור אקספו 98', שהוקם לרגל התערוכה העולמית של 1998, לציון 500 שנה למסעו של ואשקו דה גמה להודו. בערב - נצא לבילוי ערב במופע פאדו, כולל ארוחת ערב.
  • ליסבון – פונצ'אל, מונטה נטוס לפונצ'אל, עיר הבירה של האי מדירה - "פנינת האטלנטי", אי וולקני יפהפה, השוכן כ-700 ק"מ מערבית מחופה של צפון מערב אפריקה. גן עדן ירוק, עשיר בצמחיה יפה ובעל מזג אויר נוח בכל עונות השנה. עם הנחיתה ניסע לנקודת התצפית המפורסמת "אירה דו סראדו" ונערוך  תצפית על "עמק הנזירות". נעפיל ברכבל למונטה ונהנה מהנוף המרהיב של פונצ'אל , נערוך הליכה קצרה ונעשה את דרכנו חזרה במזחלות הסלים המפורסמות  של האי. נסיים את היום במלון וארוחת ערב בופה.
  • פונצ'אל והגנים הבוטנים הבוקר נצא לסיור בפונצ'אל. נבקר ב"מרקדו דוס לאבראדורס" – שוק האיכרים הייחודי בו נתרשם משפע הפרחים, הפירות, הירקות ומגוון הדגים. נמשיך לביקור בגנים הבוטנים שבו עושר רב של עצים, שיחים ופרחים מרהיבים. נבקר גם במפעל רקמה שבו מייצרים את התחרה היקרה המפורסמת בעולם כולו ונסיים בביקור במרתף יין, בו נתנסה בטעימת יין מדיירה המפורסם. נמשיך ונטייל במרכז העיר פונצ'אל, נראה את  אבנידה דל מאר (שדרת הים), הקתדראלה ואת כיכר העירייה. ארוחת ערב בופה.
  • מדירה המערבית, ערב פולקלור יום טיול מקסים בו נהנה מנופיו הנפלאים של האי. נצא מפונצ'אל  מערבה, לכפר הדייגים קאמרה דה לובוש ("קניון הזאבים"), בו שהה בשנות ה- 50' ווינסטון צ'רצ'יל, שאף צייר את המקום. נמשיך לקאבו ג'יראו, מצוק תלול בגובה של 589 מ' בזווית אנכית לים, השני בגובהו בעולם. נחלוף על פני מטעי הבננות על הגבעות המשופעות בדרכנו לצפון מערב האי לפורטו מוניז, בה נוצרו בריכות אוקיינוס טבעיות. טיולנו ימשיך לפול דה סרה, האזור היחיד השטוח באי בגובה של 1,400 מ' ממנו נשקפים שני החופים של האי. נחזור דרך מעבר אנקומדה ונהנה מתצפיות הנוף אל החוף ורכס ההרים החוצה את האי.  בערב – נצא לארוחת ערב "אשפטדה", מלווה במופע פולקלור מקומי.
  • מדירה המזרחית, פונצ'אל – ליסבון היום יוקדש לסיור בחלקו המזרחי של האי. נתחיל בביקור בכפר קמאצ'ה, המפורסם בעבודות האומנות של ייצור דברי קש. נמשיך לפיקו דה אריירו, הפסגה השלישית בגובהה באי, המתנשאת לגובה של 1,810 מטר מעל פני הים. נמשיך לריביירו פריו (הנהר הקר), שם נראה מדגרות לגידול דגי פורל. הלאה לסנטנה הידועה בבתים המסורתיים עם גגות הקש המשולשים ולמעבר ההרים פורטלה, ממנה נערוך תצפית וניפרד מנופי הצוקים הנישאים בדרמטיות מעל פני הים. העברה לנמל התעופה של פונצ'אל, טיסה לליסבון והסעה למלון. ארוחת ערב בופה (במקרה של טיסה מאוחרת תינתן ארוחת צהריים בפונצ'אל).
  • ליסבון - תל אביב הבוקר נשלים את ביקורנו בעיר (כפוף לשעת הטיסה), ניפרד מפורטוגל ונעשה את דרכנו חזרה ארצה .

צור קשר

מלא פרטים ונחזור אליכם בהקדם