• תל אביב – ליסבון, אובידוש, נזארה, פאטימה ניפגש בנמל התעופה ע"ש בן גוריון ונמריא לליסבון, בירת פורטוגל. ניסע לאובידוש, עיירת ימי-ביניים מקסימה וציורית, המוקפת חומה שניתנה בעבר כמתנה על ידי מלכי פורטוגל לנשותיהם. הלאה לנזארה, עיירה שהיתה בעבר כפר דייגים קטן היושבת למרגלות צוקים המזדקרים מעל חוף האוקיינוס האטלנטי. נמשיך לפטימה, הנחשבת כמקום הקדוש ביותר בפורטוגל ואחד המקודשים באירופה עבור הנוצרים ללינה. ארוחת ערב במלון. בערב – לאחר ארוחת הערב נצא רגלית לסיור באתר ההתגלות, שעליו נבנו כנסיית וקאפלת ההתגלות ונצפה בכיכר הגדולה בטקסים הדתיים שנערכים לעולי הרגל.
  • פאטימה, טומר, רכס "הרי הכוכב", בלמונטה היום ניסע לביקור בטומר ונבקר במבנה בית הכנסת העתיק בפורטוגל (המאה ה-15), המשמש כיום כמוזיאון יהודי (במידה ופתוח). נמשיך לטייל בדרכים היפות של רכס "הרי הכוכב". נהנה מנופי הטבע המרשימים נבקר בבלמונטה, עיירה קטנה בה חיים בין היתר צאצאי האנוסים שחזרו ליהדותם ,נבקר בבית הכנסת שבמקום (במידה וסגור, נבקר במוזיאון היהודי). לינה באזור בלמונטה.
  • טרנקוסו, לאמגו, עמק הדואורו, פורטו יום טיול נפלא מצפה לנו היום . נבקר בטרנקוזו, עיירה מוקפת חומה בה שגשגה במאות ה-14-15 קהילה יהודית. כאן נכיר את סיפורם של האנוסים ואת "שפת הסימנים" החרוטה על קירות הבתים ונבקר בבית הכנסת החדש (במידה ויתאפשר). נמשיך ללאמגו, הידועה בעיקר בזכות מרכזה ההיסטורי היפה ומעליו מתנשאת הכנסיה "גבירתנו של הרפואות" , עם גרם מדרגות מונומנטלי עטור פסלים. נגיע לעמק הדואורו, שהוכרז ע"י ארגון אונסקו כאתר מורשת עולמית. נצפה בטרסות העטורות בגפנים בה גדלים הענבים מהם מיוצר יין הפורט הנודע. נמשיך בנסיעה לעבר פורטו. לינה בפורטו.
  • פורטו כולל שייט בנהר הדואורו, ביקור ביקב יין פורט ומופע פאדו היום נבקר בפורטו התוססת, בירת צפון פורטוגל. עם ההגעה נצא לסיור במהלכו נבקר בארמון הבורסה העתיקה, נבקר גם בתחנת הרכבת סאו בנדטו - הידועה באריחי הקרמיקה היפהפיים המכסים את קירותיה. נראה את כיכר אליידוש היפה ובית העירייה, נמשיך לעבר כיכר הקתדראלה (סה) ונערוך תצפיות על נהר הדואורו ועל מרכז העיר נצפה על מגדל קלריגוש - מבנה מהמאה ה-18, הבולט בקו הרקיע של העיר נערוך שייט בנהר הדואורו החוצה את העיר ונצפה על העיר היפה על שלל מבניה. ונמשיך למדרחוב התוסס סנטה קתרינה ושוק בולאו. נסייר ברובע ריביירה הציורי, שלמרגלות גשר דום לואיש ונסיים בגדה הדרומית של נהר הדואורו, ברובע וילה נובה דה גאיה, שבו ממוקמים מרתפי היין שבהם מיוצר יין הפורט המפורסם בעולם כולו. נצפה ונאזין לפאדו בהופעה חיה במרתפי היין, נגלה את המוזיקה שהיא הנשמה של פורטוגל ונהנה באותה העת מטעמם של יין פורט לבן ויין פורט מסדרה מיוחדת שמוגשים במהלך ההופעה .ולאחר ארוחת ערב נצא לסיור לילי בעיר העתיקה, כולל תצפית על הגשרים המוארים והמפורסמים של פורטו.
  • אביירו ,בוסאקו, קואימברה היום ניסע לביקור באביירו, שזכתה לכינוי "ונציה הקטנה" בזכות הלגונה היפה שלצדה היא בנויה ותעלות המים החוצות אותה. בהמשך פנינו מועדות ליער בוסאקו - שמורת הטבע המפורסמת, אשר במרכזה מלון/ארמון מפואר עטור אריחים כחולים ומצויירים, המוקף בגנים בוטניים. אחה"צ – נגיע לקואימברה, בירת פורטוגל בעבר, השוכנת על גדות נהר מונדגו. נערוך סיור היכרות ונבקר באוניברסיטה ובספרייתה המיוחדת (ייתכנו מקרים בהם המקום נסגר ללא הודעה מוקדמת ובמקרים אלו לא יתבצע הביקור). בתום הסיור נגיע למלון בקואימברה לינה וארוחת ערב .
  • אלקובאסה, סינטרה, אשטוריל, קשקאייש, קאבו דה רוקה, ליסבון לאחר ארוחת הבוקר נצא לאלקובאסה, בה נראה את מנזר מריה דה אלקובסה, מהמונומנטים החשובים בפורטוגל, הקשור לסיפור אהבתם הטראגי של המלך פדרו הראשון ובת האצולה אינס דה קסטרו, שהייתה בת למשפחה יהודית שהתנצרה. נמשיך לעיירת הנופש המלכותית סינטרה ונבקר בארמון המלכותי הלאומי, שימחיש לנו את הפאר וההדר בו חיו שליטי הממלכה ואציליה נמשיך לאשטוריל וקשקאיש - עיירות דייגים בעבר, וכיום עיירות נופש. הלאה לקאבו דה רוקה, הנקודה המערבית ביותר באירופה ונערוך תצפית על האוקיינוס האטלנטי. לעת ערב נגיע לליסבון.
  • ליסבון יום שמוקדש לעיר הבירה של פורטוגל . בבוקר נבקר ברובע בלם הציורי שבו ריכוז גדול של אתרים מענינים . נבקר בכנסיית מנזר סנט ז'רונימו, הבנויה בסגנון המנואליאני (סמל לתור הזהב של פורטוגל). נצפה על מגדל בלם הניצב לגדות נהר הטז'ו שהיווה מבצר המגן על הכניסה לעיר. נבקר באנדרטת התגליות אשר מנציחה את סיפור התגליות הימיות של פורטוגל אשר הפך אותה לאימפריה במאה ה- 16. נראה את גשר ה-25 באפריל, שנקרא כך לכבוד תאריך סיום הדיקטטורה בשנת 1974 ומזכיר את גשר "שער הזהב" בסאן פרנציסקו. בצדו השני של הנהר ניצב פסלו של ישו כשידיו פרושות ומזכיר את הפסל המפורסם בקורקובדו שבעיר ריו דה ז'נרו. נבקר ברובע באייש'ה נראה את שלל הכיכרות המרשימות והתוססות – קומרסיו, סאו דומינגו, פיגיירה, ורוסיו - שם הועלו יהודים אנוסים על המוקד ע"י האינקוויזיציה במאות ה-16-17. ניסע לאורך שדרות החירות המרשימות עד לכיכר פומבל המרשימה שלמרגלות פארק אדוארדו ה-7. נגיע למלון לארוחת ערב. בערב - נצא לסיור לילי בעיר המוארת, על כיכרותיה ושדרותיה המוארות.
  • ליסבון – תל אביב סיורים אחרונים בעיר נפלאה זו, השוכנת על גדות נהר הטז'ו. נבקר באזור אקספו 98', שהוקם לרגל התערוכה העולמית של 1998, לציון 500 שנה למסעו של ואשקו דה גמה להודו. נצפה על מבני התערוכה והמרחב הציבורי המקיף אותם ונראה את גשר ואסקו דה גמא הנטוי על נהר הטז'ו ואורכו כ- 15 ק"מ. בהמשך ניסע לנמל התעופה וטיסה חזרה ארצה, לנמל התעופה ע"ש בן גוריון.

צור קשר

מלא פרטים ונחזור אליכם בהקדם