ריו דה ז'נירו

חופי ים מוזהבים, הרים גבוהים, חיי לילה עשירים במוסיקת סמבה וקבוצות כדורגל מעולה – כל אלו ועוד מאפיינים את ריו דה ז'נרו, בירתה של ברזיל.

 

קצת לפני שאתם בודקים טיול מאורגן לברזיל, ריכזנו לכם כמה מנקודות היופי הבולטות של ריו דה ז'נרו:

 

חופי הים של ריו דה ז'נרו מושכים אליהם תיירים רבים מכל העולם. חוף קופקבנה המפורסם הפך לאחד מסמליה הבולטים של ריו בשנות ה 40 של המאה הקודמת, כאשר כוכבים בינלאומיים הגיעו לבילוי בחופים ומשכו אחריהם את אורות הזרקורים ואנשים רבים.

 

חוף איפנמה משך אליו את עיקר האנשים ובואם של כוכבי בוסה נובה לבילוי במקום העצים את התהילה והיופי של החוף. עבור תושבי ריו דה ז'נרו, חופי הים הם המקום בו כולם חופשיים והם פתוחים לכולם. בחופי הים יש שלל אפשרויות לבילוי והנאה כמו כדורגל, וולי בול, גלישה, מסעדות רבות ומצעדים של אנשים.

 

כאשר מביטים על ריו דה ז'נרו מפסגת הקורקובאדו המתנשא מעל העיר רואים את העיר המקסימה הזו המוקפת בהרים מיוערים, בחופי ים נוצצים ובקו חוף הומה ושוקק ובשורה של איים קטנים המצויה מול החוף. היופי הזה מציע גם שפע של פעילויות חוץ שניתן לעשות כמו: שבילי הליכה רבים ביערות הגשם שמסביב לעיר, שהייה בחופים כמובן, טיפוס הרים וצוקים, תצפיות נוף מדהימות, הפלגה בין האיים והגעה להר המלח שמול העיר ועוד היצע נרחב של בילוי עירוני מהנה.

 

המוסיקה זורמת בדמם ובנשמתם של תושבי ברזיל בכלל ושל ריו דה ז'נרו בפרט. רוק, בוסה נובה, היפ הופ, פאנק – את כולם תמצאו כאן אולם, מעל כולם יש את הסמבה – מוסיקה קצבית ביותר עם השפעות אפריקניות והיא מהווה את ה דנא של ריו. ניתן לשמוע סמבה בכל העיר אבל הנשמה של הסמבה נמצאת בלאפה – אזור אורות אדומים המשמש ביתם של עשרות מועדונים של מוסיקה חיה ומועדוני ריקודים. סמבה היא גם המוסיקה המרכזית בקרנבל השנתי המפורסם של ריו בתחרויות, במסיבות הרחוב ובתהלוכות.

 

הקרנבל מתקיים בחודש פברואר והוא מוכיח לנו שריו יודעת לחגוג ולשמוח! הקרנבל והכנות הרבות אליו הוא אירוע שאסור להחמיץ! את התהלוכות, את התחרות בין בתי הספר לריקוד, את השמחה ברחובות ועוד ועוד. אבל… יש אירועים רבים נוספים בריו שניתן לחגוג בהם כמו: אחרי משחקי כדורגל מוצלחים, מסיבות סמבה ברחובות העיר, מסיבות פאנק בפאבלות ומסיבות בחוף הים.

 

בין הרים מרשימים עשויים גרניט לאוקיינוס האטלנטי העצום, ריו דה ז'ניירו ניצבת כעדות ליופייה ותוססתה של ברזיל. העיר, שנוסדה בשנת 1565 על ידי הפורטוגזים, שגשגה והפכה לעיר עשירה בהיסטוריה ותרבות, ובסופו של דבר לבירת ברזיל בשנת 1889. כיום, ריו נחגגת בזכות ציוני הדרך האייקוניים שלה, כמו פסל ישו הגואל מעורר ההשראה, הר סוכר המלכותי וקצב הסמבה המסחרר של הקרנבל.

 

אטרקציות אלו, יחד עם חופיה עוצרי הנשימה של העיר, הפכו את ריו דה ז'ניירו ליעד מועדף על תיירים מכל העולם. מעבר ליופייה הפיזי, נשמתה של העיר טמונה בתרבותה המגוונת – כור היתוך של השפעות פורטוגזיות, אפריקאיות וילידיות, המשתקפות במוזיקה, בריקוד, באמנות ובמסורות הקולינריות שלה. ריו דה ז'ניירו מזמינה את המבקרים לחקור את יופייה הטבעי, את עושרה התרבותי ואת הכנסת האורחים החמה של תושביה.

 

אטרקציות

 

פסל ישו הגואל

 

פסל ישו הגואל, הניצב בראש הר הקורקובדו בגובה 700 מטר, אינו רק סמלה האייקוני ביותר של ריו, אלא גם סמל לנצרות ברזילאית. הפסל, הנישא לגובה 30 מטר עם כן בגובה 8 מטר, חובק את העיר בזרועות פתוחות ומציע נופים פנורמיים עוצרי נשימה. פסל מונומנטלי זה, שנבנה בין השנים 1922 ו-1931, הוכרז כאחד משבעת פלאי תבל החדשים. ניתן להגיע אליו ברכבת או בטיפוס מאתגר, והמסע לפסל בלתי נשכח בדיוק כמו היעד עצמו, ומציע הזדמנות ייחודית לחזות בצמחייה ובעלי החיים המגוונים של הפארק הלאומי טיז'וקה.

 

הר הסוכר

 

פנינה נוספת בכתרה של ריו היא הר הסוכר (Pão de Açúcar), פסגה גרניטית המתנשאת לגובה 396 מטר מעל הנמל. שמו, הנגזר מדמיונו לחרוטי הסוכר המסורתיים של פורטוגל, מרמז על מורשת קני הסוכר של ברזיל. נסיעה ברכבל לפסגתו מציעה למבקרים הזדמנות להתפעל מנופים של 360 מעלות של העיר, החופים והאוקיינוס הכחול העצום שמעבר. חוויית הצפייה בשקיעה מהר הסוכר, כשהאורות בעיר מתחילים להבהב למטה, היא חסרת תקדים.

 

הקרנבל של ריו

 

הקרנבל של ריו הוא מופע ראווה של צבע, מוזיקה וריקוד, המגלם את רוחה התוססת של העיר. הקרנבל, הנערך מדי שנה לפני צום הלנט, נחשב לקרנבל הגדול בעולם, עם שני מיליון איש ביום ברחובות. לב ליבו של הקרנבל הוא מצעד הסמבודרום, שבו בתי ספר לסמבה מתחרים זה בזה בתלבושות וברחפות מושקעות. מעבר לסמבודרום, רחובותיה של ריו עולים על גדותיהם ב"בלוקוס", מסיבות רחוב שבהן מקומיים ותיירים כאחד רוקדים לצלילי הסמבה והפרבו.

 

חופים ושכונות

 

חופיה של ריו, כמו קופקבנה ואיפנמה, ידועים בחול הזהוב שלהם, באווירה התוססת ובאנשים היפים.

 

חופים אלו אינם רק מקומות להשתזף ולשחות; הם מוקדי חברות תוססים שבהם חברים נפגשים, משחקים כדורעף חופים ונהנים מקאיפיריניה צוננת תחת השמש. במקביל, שכונות כמו סנטה תרזה הבוהמיינית ולבלון היוקרתית מציעות הצצה לתוך המרקם התרבותי המגוון של העיר, עם אמנות הרחוב התוססת שלהן, המסעדות האקלקטיות והשווקים השוקקים.

 

תרבות

 

ריו דה ז'ניירו היא כור היתוך תרבותי, המגלם שטיח עשיר ארוג משורשיו הפורטוגזיים, האפריקאים והילידים. מפגש ההשפעות הזה בא לידי ביטוי בצורה החיה ביותר באמצעות סצנת המוזיקה והמחול הדינמית של העיר. הסמבה, שמקורה באפריקה, היא הקצב של העיר, במיוחד במהלך הקרנבל, מהדהדת ברחובות ובסמבודרומוס עם מקצבים תוססים וריקודים שובי לב. מעבר לסמבה, הבוסה נובה, ז'אנר המשלב סמבה וג'אז, נולד כאן, ומציע מנגינות ליריות מאופקות יותר שכבשו לבבות ברחבי העולם.
הגיוון התרבותי של העיר משתקף גם באמנות שלה. אמנות רחוב היא מחזה נפוץ, ההופכת קירות רגילים לקנבסים יוצאי דופן המספרים סיפורים על ההיסטוריה, המאבקים והחגיגות של ריו. מוזיאונים וגלריות, כמו מוזיאון האמנות של ריו (Museu de Arte do Rio), מציגים אמנות ברזילאית מסורתית ועכשווית, ומספקים הצצה לאבולוציה האמנותית של המדינה.

 

יתרה מכך, התרבות של ריו משתרעת על אמונותיה ומנהגיה הדתיים. דת הקנדומבלה, שהובאה על ידי עבדים אפריקאים, עדיין נהוגה כיום, ומסמלת את השפעתו המתמשכת של התרבות האפריקאית. פסטיבלים וטקסים הם לעתים קרובות עניינים תוססים וצבעוניים, המשלבים מסורות קתוליות ואפריקאיות בסינתזה ייחודית שניתן למצוא רק בריו.

 

העושר התרבותי הזה הופך את ריו דה ז'ניירו לא רק למקום לבקר בו, אלא לחוויה לשקוע בה, ללמוד ולחיות את המהות האמיתית של החום והגיוון הברזילאי.

 

אוכל

 

המטבח של ריו דה ז'ניירו מגוון כמו התרבות שלו, ומציע שילוב טעים של טעמים פורטוגזיים, אפריקאים וילידיים. פייז'ואדה, המאכל הלאומי של ברזיל, היא תבשיל דשן של שעועית שחורה ובשר חזיר, המוגש באופן מסורתי עם אורז, עלי קולארד ופלחי תפוז, המגלם את מיזוג התרבויות בסיר אחד. מנה פופולרית נוספת היא מוקקה, תבשיל דגים עמוס טעמים המדגיש את ההשפעה הילידית והאפריקאית באמצעות שימוש בחלב קוקוס, כוסברה ושמן דקלים.

 

אוכל רחוב ממלא גם הוא תפקיד חיוני בנוף הקולינרי של ריו. דוכנים מוכרים מאפים מלוחים כמו קוקסיניה (קרוקטים עוף) וממתקים כמו בריגדיירוס (כדורי פאדג' שוקולד) בכל פינה, ומספקים טעימה מהחיים המקומיים. דוכני החוף של העיר מציעים קערות אסאי מרעננות ופנקייקס טפיוקה פריכים, מושלמים לארוחת חטיפים קלילה תחת השמש. בריו, כל ארוחה היא הזדמנות לחקור את מארג הטעמים העשיר שהופך את המטבח הברזילאי לייחודי באמת.

 

לסיכום, ריו היא עיר שמחה ותוססת בהכל תייר ימצא עניין רב ומגוון פעילויות לגוף ולנפש!

 

התקשרו עכשיו
[phone-number]

צור קשר

מלא פרטים ונחזור אליכם בהקדם