ערים ונופים באיבריה ספרד ופורטוגל, כולל גיברלטר וברצלונה
14
SPB

ערים ונופים באיבריה

צור איתנו קשר לגבי הטיול

כמו כן, אתה מוזמן ליצור קשר עם נציגי השירות
שלנו בטלפון: 03-5260011

מסלול הטיול

  • 1

    תל אביב – מדריד

    נמריא בטיסת בוקר למדריד, בירת ספרד ועם הנחיתה נצא לסיור מודרך. נתרשם מהשדרות הרחבות – הקסטליינה, אלקאלה, גראן ויה ופסאו דל פראדו. נראה את גני רטירו ואת כיכר סיבלס היפה והמעניינת, כמו גם את הארמון המלכותי, המשמש כיום לטקסים ולקבלות פנים רשמיות. נבקר בפלאסה אספניה, בה נראה את פסלו של של מיגל דה סרוונטס, הסופר שהביא לעולם את סיפורו של "דון קישוט" – לוחם טחנות הרוח הספרדי המפורסם ועוזרו הנאמן סנצ'ו פנצ'ו. נטייל רגלית בפוארטה דל סול ("כיכר שער השמש"), נמשיך ונראה את אצטדיון הכדורגל של ריאל מדריד – "סנטיאגו ברנבאו" ואת זירת מלחמת השוורים, לאס ונטאס. בתום הסיור נגיע למלון. ארוחת ערב.

    בערב – אפשרות לצאת לסיור בעיר המוארת.
  • 2

    מדריד, טולדו, עמק הנופלים

    לאחר ארוחת הבוקר ניסע לטולדו – "ירושלים אשר בספרד", כך קראו לה ביהדות. בעיר זו, בירת ספרד בעבר, ידעה הקהילה היהודית בשלהי המאה ה-11 שגשוג כלכלי, רוחני ותרבותי. נטייל בסמטאות הצרות, נראה את הקתדראלה המפוארת, נבקר ברובע היהודי ובבית הכנסת "אל טרנזיטו" – המשמש כיום כמוזיאון יהודי ונערוך תצפית פנוראמית על העיר ועל הגשרים הנטויים על נהר הטאחו.

    אחה"צ – נמשיך לטיול לעמק הנופלים, אנדרטה מרשימה שנבנתה בשנים 1940 עד 1958 בהוראת הגנרל פרנקו להנצחת נופלי מלחמת האזרחים הספרדית, שהתרחשה בשנים

    1939-1936 ובה אף קבור פרנקו. חזרה למדריד.
  • 3

    סלמנקה, בלמונטה

    אנו בדרכנו לסלמנקה, הנקראת גם "עיר הזהב". נראה את האוניברסיטה שנוסדה במאה ה-13 ונסייר ברובע העתיק הבנוי סביב פלאסה מיור. נחצה את הגבול לפורטוגל ונגיע לבלמונטה, בה חיים בין היתר צאצאי האנוסים שחזרו ליהדותם ונבקר בבית הכנסת ובמוזיאון היהודי שנחנכו בשנת 1996. לינה  באזור.
  • 4

    בוסאקו, באטלייה, נזארה, אובידוש, ליסבון

    נתחיל את היום בביקור בשמורת יער בוסאקו – מהיערות העתיקים באירופה ומאחרוני היערות בפורטוגל. נמשיך לבאטלייה ונבקר במנזר המרשים שנבנה במאה ה-15. הלאה לנזארה, השוכנת למרגלות מצוק מרשים לחוף האוקיינוס. נמשיך לביקור באובידוש, עיירת ימי ביניים מקסימה ומוקפת חומה, שניתנה בעבר כמתנה על ידי מלכי פורטוגל לנשותיהם ולעת ערב נגיע לליסבון, בירת פורטוגל.
    בערב – אפשרות להצטרף לסיור ערב בעיר המוארת, כולל רובע "באריו-אלטו".
  • 5

    ליסבון, סינטרה, קאשקאייש, אשטוריל

    סיור בוקר בליסבון. נבקר בכנסיית מנזר סנט ז'רונימו, הבנויה בסגנון המנואליאני (סמל לתור הזהב של פורטוגל) ונמשיך לאנדרטת המגלים – מונומנט המסמל את ההפלגות לגילוי אמריקה ואת תרומת פורטוגל לאנושות. נגיע גם למגדל בלם (בית לחם), סימלה של ליסבון – מבנה ששימש בעבר כבית כלא. נבקר ברובע אלפאמה ונטייל בסמטאות הרובע היהודי לשעבר ("ג'ודריה"), שהיה חלק מרובע אלפאמה העתיק. נערוך תצפית על העיר מאזור מבצר סנט ג'ורג', נכיר את העיר התחתית ורובע באיישה ונבקר בכיכרות המרשימות התוססות – קומרסיו ורוסיו, שם הועלו יהודים אנוסים על המוקד ע"י האינקוויזיציה במאות 16-17.

    אחה"צ – ניסע לביקור בסינטרה, עיירת נופש הררית מוקפת יערות וגנים, שהייתה בעבר מקום הנופש המועדף על בני משפחת המלוכה ועל האצולה הפורטוגלית. נמשיך לקאבו די רוקה, הנקודה המערבית ביותר באירופה לתצפית על האוקיינוס האטלנטי ומכאן לקאשקאייש ואשטוריל, עיירות דייגים בעבר וכיום עיירות נופש. חזרה למלון.

    בערב – אפשרות לצאת לבילוי ערב במופע פאדו, כולל ארוחת ערב.
  • 6

    אבורה, סביליה

    נצא את ליסבון בנסיעה על גשר ואסקו דה גמה, שנבנה לכבוד תערוכת האקספו של שנת 1998 והוא מהארוכים באירופה. ניסע באזור האלנטז'ו, המאופיין במישורים חקלאיים גדולים ונגיע לאבורה, עיר-מוזיאון שמרכזה ההיסטורי הוכרז ע"י אונסקו כאתר מורשת עולמית. נסייר במקום ונתרשם מעמודיו של מקדש דיאנה הרומי, נראה את הקתדראלה הגותית של סנטה מריה ונבקר ב"כנסיית העצמות", אשר בקירותיה משוקעות עצמות אדם, לעיתים שלדים שלמים. בהמשך "נחצה" את הגבול לספרד ונגיע לסביליה – מלכת אנדלוסיה, השוכנת לגדות נהר הגוואדלכביר.
  • 7

    סביליה ובילוי ערב במופע פלמנקו

    לאחר ארוחת הבוקר נצא לסיור מודרך במרכזה ההיסטורי של העיר. נבקר בפלאסה אספניה – כיכר מרשימה שנבנתה לרגל התערוכה הבינ"ל בשנת 1929. נבקר בקתדראלה, שהיא הגדולה ביותר בספרד ואשר בצמוד לה נמצא מגדל הפעמונים – החיראלדה, שריד שנותר מהמסגד שקדם לכנסייה. נסייר ברובע סנטה קרוז, אזור עתיק בו התגוררו בימי הביניים יהודי העיר שהיו סמוכים לארמון המלך.

    אחה"צ – נטייל לאורך נהר הגואדלכביר ובמרכזיה התוססים וההומים של העיר.

    בערב – נצא לבילוי חווייתי במופע פלמנקו מרהיב בסגנון אנדלוסי אופייני.
  • 8

    קורדובה, קוסטה דל סול

    הבוקר מועדות פנינו לקורדובה, העיר בה חי ופעל הרמב"ם. נערוך סיור ונבקר במסגד המורי העתיק והמרשים – "לה מסקיטה", מסגד עצום בגודלו שהפך עם הכיבוש הנוצרי לקתדראלה. גגו של המסגד נבנה על מאות עמודי שיש מגולפים המשובץ באבנים אדומות ובכיפות המסגד פסיפסים משובצים בזהב. נבקר גם ברובע היהודי הישן ("חודריה") ובכיכר טבריה נראה את פסלו של הרמב"ם ("מיימונידס" בספרדית). נבקר בבית הכנסת (במידה ויתאפשר) ונמשיך בסיור בין הסמטאות והכיכרות הקטנות. נציץ אל החצרות הפנימיות ונבקר בסמטת הפרחים ובכיכר ע"ש רבי יהודה הלוי. בתום הסיור נמשיך דרומה ללינה באזור קוסטה דל סול.
  • 9

    גיברלטר, דרך "הערים הלבנות"

    יום טיול למדינת הצוק – גיברלטר (יש להצטייד בדרכונים), מדינה השייכת לבריטניה ושוכנת במיקום אסטרטגי חשוב – מפגש של אפריקה ואירופה ושל הים התיכון והאוקיינוס האטלנטי. נערוך תצפית לעבר המיצרים ויבשת אפריקה ונבקר במערת הנטיפים סנט מייקל  ובשמורת הקופים.

    אחה"צ – נגיע לביקור במיחאס, עיירה יפה וססגונית הממוקמת על הר והינה אחת הערים הלבנות המפורסמות של חבל אנדלוסיה. חזרה למלון.
  • 10

    גרנדה

    לאחר ארוחת הבוקר פנינו מועדות צפונה לגרנדה, עירו של רבי שמואל הנגיד. העיר, השוכנת למרגלות רכס הרי הסיירה נבאדה, שימשה כבירת "אמירות גרנדה" במאות 13-15 והינה העיר המוסלמית האחרונה שנכנעה לכוחות ספרד הנוצריים ב-1492. נבקר בארמון אלהמברה

    המרהיב – שיא הארכיטקטורה המורית בספרד. שם, באחת החצרות באולם השגרירים ניתן צו הגירוש ליהודי ספרד. נבקר גם בגני ארמון חנרליפה, ארמון הקיץ של שליטי גרנדה על שלל גינותיו ומזרקותיו ונצפה אל גבעת האלבייסין, הרובע המוסלמי העתיק של העיר.

    בערב – אפשרות לטייל ברובע אלבייסין, לערוך תצפית על ארמון אלהמברה המואר ולבלות במופע פלמנקו בסגנון צועני במערות הצוענים.
  • 11

    ולנסיה

    ניפרד מגרנדה ונחלוף על פני אליקנטה, עיר נמל ומרכז התיירות של הקוסטה בלנקה (החוף הלבן). נמשיך לולנסיה, העיר השלישית בגודלה בספרד, עיר מרתקת המשלבת עיר עתיקה עם כיכרות ציוריות ומבני ציבור מרשימים לצד עיר מודרנית בעלת שדרות מפוארות, טיילת  ואדריכלות של המאה ה-21, עיר האומנויות והמדע. נערוך סיור היכרות ונסיים את היום במלון באזור.
  • 12

    פניסקולה, קוסטה דורדה, ברצלונה

    נמשיך צפונה לאורך חופי הים התיכון ונגיע לביקור בעיר הנופש פניסקולה, לה רצועת חוף ארוכה ובה בתי מלון רבים, טיילת ובתי קפה כמו גם העיר העתיקה הבנויה על מצוק בגובה של 64 מ' מעל פני הים. הלאה לקוסטה דוראדה עד הגיענו לברצלונה, בירת קטלוניה.

    בערב – אפשרות לסיור לילי בעיר המוארת והקסומה.
  • 13

    ברצלונה

    בהדרכת מורה דרך מקומי נצא הבוקר לסיור מודרך. נראה את פארק מירו ופיאצה אספניה, נעלה להר היהודים (מונטז'ואיק), נראה את האצטדיון האולימפי ונערוך תצפית על מרכז העיר, הנמל ורובע ברצלונטה. נמשיך לפאסאו דה גרסיה ונראה מספר מבנים מפורסמים מתקופת המודרניסטה – קאזה מילה וקאזה באטיו. נראה את  כנסיית המשפחה הקדושה – לה סגרדה פמיליה, אשר בנייתה נמשכת גם כיום ונבקר בפארק גואל, פארק ציבורי מלא חן מהמקוריים שנוצרו אי פעם, אשר מותאם לתוואי השטח, לאקלים ולתרבות המקומית. הלאה לפלאסה קטלוניה – ליבה של ברצלונה, לשדרות הרמבלאס התוססות ולביקור בשוק הססגוני "לה בוקריה".

    אחה"צ – זמן פנוי לטיולים רגליים ברובע הגותי המקסים או באזור הנמל, ששופץ ונבנה מחדש לקראת האולימפיאדה שנערכה בברצלונה בשנת 1992.
  • 14

    מונסראט, ברצלונה - תל אביב

    בוקר אחרון ופנוי לסיום הביקורים וההיכרויות.

    אחה"צ – ניסע לביקור במונסראט, "ההר המשונן". ההר מתנשא לגובה של כ-1,200 מ' ובו שוכן המנזר המפורסם, המשמש כאחד מאתרי ההתבודדות לנזירים והכנסייה בה שוכנת ה"מדונה השחורה", שהינה הפטרונית של ההר. נמשיך לנמל התעופה של ברצלונה לטיסת הלילה חזרה ארצה.

מומלץ לעיין בעמודי התנאים והמידע הכללי

מעוניינים לצאת לטיול?

צרו איתנו קשר

כמו כן, אתה מוזמן ליצור קשר עם נציגי השירות
שלנו בטלפון:

הצטרף לטיול

מלא פרטים ונחזור אליכם בהקדם

צור קשר

מלא פרטים ונחזור אליכם בהקדם