זוהר הצפון ארצות הים הבלטי ושייט לסקנדינביה
9
OBH

זוהר הצפון – ארצות הים הבלטי ושייט לסקנדינביה

צור איתנו קשר לגבי הטיול

כמו כן, אתה מוזמן ליצור קשר עם נציגי השירות
שלנו בטלפון: 03-5260011

מסלול הטיול

  • 1

    ת"א - ווילנה

    ניפגש בנתב"ג ונטוס דרך יעד ביניים לווילנה, בירת ליטא. העיר משלבת בתוכה מסחר ותעשייה  ובד בבד משמשת מרכז תרבותי וחינוכי. ווילנה העתיקה משופעת במבנים היסטוריים מפוארים  ומעניינים שנבנו בה מאז ימי הביניים. משך תקופה  ארוכה  סופחה  לפולין, במלחמת העולם השנייה  נכבשה על ידי הצבא האדום ולאחר מכן על ידי הנאצים שהחזיקו בה עד הכיבוש הסובייטי המחודש ב-1944. עם ההגעה נטייל בסמטאותיה של העיר העתיקה, נוכל לראות חצרות בתים אפופים עדיין באווירת ימי הביניים וכמובן לא נשכח את קהילת ווילנה היהודית, שהייתה מהקהילות החשובות באירופה ובמיוחד הרב אליהו בן שלמה זלמן (הגר"א), הידוע כגאון מווילנה. במהלך הביקור שלנו נפקוד את קברו, נסייר ברובע  היהודי בו סופרים  יהודיים ייצרו בעברית ובאידיש, בעיר שהייתה מרכז תרבות יהודי. כמו כן נראה את כנסיית סנט פטר ופאול מהמאה

    ה-17, את הקתדראלה, את המבצר העליון והתחתון ואת כיכר העירייה. בתום הסיור נגיע למלון.
  • 2

    ווילנה, קובנה, טראקאי

    עם בוקר נצא לקאונוס – קובנה היהודית, השנייה בגודלה כיום בליטא. נבקר במרכז העיר העתיקה, נראה את בתי הקהילה היהודית ונשמע על הקהילה המפוארת בעבר. נראה את בנין העירייה מהמאה-16 ואת הקתדראלה הגדולה ביותר בליטא. נמשיך לפורט התשיעי שליד העיר, שם נרצחו יהודי קובנה וכיום מוזיאון עם אנדרטה מרשימה לידו. הלאה לטראקאי, בירתה העתיקה של ליטא השוכנת לחוף אגם גאלווה. עיירה  התקבצו עדות אתניות שונות ממקומות שונים ומרוחקים באירופה וכל קבוצה  שמרה על ייחודה והטביעה חותם על צביון המקום. הקבוצה היהודית-קראית נמנית עם מייסדי המקום והותירה בית כנסת ובית עלמין שחרבו. חזרה לווילנה .

    בערב – ווילנה מציעה מגוון רחב של אפשרויות לבילוי כקונצרטים, הצגות, פסטיבלים, מופעי בידור ותצוגות אופנה .
  • 3

    רונדאלה, ריגה

    עם בוקר נצא אל ריגה, בירת לטביה. בדרך נבקר בארמון רונדלה המרשים, אותו בנה האדריכל ראסטרלי (אשר בנה גם את ארמון החורף בסנט פטרבורג). בתום הביקור נמשיך לריגה, אחת הערים המרשימות שלחוף הים הבלטי, שזכתה לתואר "פאריס של הצפון". עם ההגעה נערוך סיור מדרך בעיר הנכללת ברשימת האתרים הראויים לשימור של ארגון האו"ם לתרבות, אונסקו. נתרשם מהיפה בין הערים הבלטיות ובה אוסף מבנים מרשימים בסגנונות שונים – גותי, ברוק, קלאסי וארט נובו, הנותנים תחושה שהעיר כולה הינה מוזיאון אחד גדול תחת כיפת השמיים ונגיע למלון.
  • 4

    ריגה, שייט לילי

    נמשיך היום את ביקורינו בכיכר העירייה בה נמצא "אולם גילדת הסוחרים הזרים" מימי הביניים וגם ארמון הצאר פטר הגדול. כמו כן נראה את טירת ריגה, את מגדל אבק השריפה – מבנה מהמאה ה-14, נבקר באזור בו היה הגטו היהודי ונראה את בית הכנסת.

    העברה לנמל לשייט לילי לבירת שבדיה, שטוקהולם.
  • 5

    שטוקהולם

    עגינה בשעות הבוקר בשטוקהולם, הבנויה על 14 איים והיפה בערי הצפון. נצא לסיור מודרך בעיר בו נראה את העיר החדשה, נבקר בבית העירייה המפורסם בו מחלקים את פרס נובל ונמשיך לעיר העתיקה, הבנויה על אי. נטייל בסמטאות הציוריות, נראה את  הארמון המלכותי ואולי נצליח לראות את טקס החלפת המשמר. בתום הסיור העברה למלון.

    בערב – נצא עם מלווה הקבוצה (בתחבורה ציבורית) לביקור במרכזי הפעילות הלילית של שטוקהולם.
  • 6

    שטוקהולם, שייט לילי לטאלין

    היום נמשיך את ביקורינו בעיר הצפונית היפה. נראה את הרובע היהודי, נבקר במוזיאון ה"וואסה", שטבעה בהפלגת הבכורה במאה ה-17 ונמשתה מן הים כמעט בשלמותה (הביקור, כולל דמי הכניסה כלול במחיר) ונשלים את ביקורינו במדרחוב שוקק החיים בליבה של העיר.

    אחה"צ – העברה לנמל לשייט הלילי לטאלין, בירת אסטוניה.
  • 7

    טאלין

    עגינה בשעות הבוקר בטאלין, בירת אסטוניה. נבקר בפארנו, עיירת הנופש הוכנת לחופו של הים הבלטי. טאלין היא עיר צפונית חביבה, המהווה חוליית קישור בין מערב אירופה לרוסיה. העיר מורכבת משני חלקים – העילית העתיקה  והעיר שלמרגלות הגבעה. בעיר העילית רחובות פסטוראליים  שמשדרים אווירה קסומה, סמטאות אבן צרות, כנסיות עתיקות וכן מבצר החולש על העיר כולה ומשמש היום כבנין הפרלמנט. נטייל במרכז העיר העתיקה בת 800 השנים, נראה את בית הפרלמנט,את כיכר בית העירייה מהמאה ה-15, את גבעת טופייא, חומת הטירה האדירה ואת כנסיית אלכסנדר נייבסקי.

    בערב – נצא לטייל רגלית עם מלווה הקבוצה במרכזה של העיר.
  • 8

    הלסינקי

    העברה לנמל ושייט במעבורת להלסינקי, בירת פינלנד. נראה את העיר החדשה, נבקר בכנסיית "טמפלואקו" החצובה כולה בסלע (מותנה בקבלת האישורים המתאימים), נראה את כיכר הסנט, את הקתדראלה הפרבוסלאבית המרשימה "אוספנסקי" ונבקר במצבת הזיכרון לכבודו של המלחין הלאומי סיבליוס. בתום הסיור נגיע למלון.
  • 9

    פורבו, הלסינקי – תל אביב

    נצא לטיול מיוחד ומהנה לפורבו, עיירת ימי ביניים קסומה ויפהפייה השוכנת על אחת הדרכים העתיקות ביותר בפינלנד, שמוצאה בשטוקהולם ומסתיימת בשטח רוסיה. נסייר בעיר העתיקה, בה מבנים עתיקים, מוזיאונים קטנים, גלריות ובתי עץ הצמודים לנהר וצבועים באדום. הקפדה על שימור היסטורי, אסתטיקה ואווירה ניכרים בכל פינה של העיר העתיקה. נגיע גם לחלק "החדש" של העיר בו נראה מבנים מעניינים ומסעדות גורמה. בתום הביקור ניסע לנמל התעופה של הלסינקי ונטוס דרך יעד ביניים חזרה ארצה, לנמל התעופה ע"ש בן גוריון.

מומלץ לעיין בעמודי התנאים והמידע הכללי

מעוניינים לצאת לטיול?

צרו איתנו קשר

כמו כן, אתה מוזמן ליצור קשר עם נציגי השירות
שלנו בטלפון:

הצטרף לטיול

מלא פרטים ונחזור אליכם בהקדם

צור קשר

מלא פרטים ונחזור אליכם בהקדם